اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان خبر داد

شرکت 130 هزار دانش‌آموز در دومین المپیاد درون‎مدرسه‌ای

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود در دومین المپیاد درون‎مدرسه‌ای 130 هزار دانش‌آموز با مشارکت 800 آموزشگاه حضور داشته باشند.

شرکت 130 هزار دانش‌آموز در دومین المپیاد درون‎مدرسه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبدالله جعفری پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: ورزش تاثیر بسزایی در سلامت دانش‎آموزان دارد که به همین منظور افرادی با دانش و مهارت کافی در حوزه تربیت بدنی مشغول فعالیت هستند.

وی در خصوص سیاست‌های امور تربیت بدنی و سلامت دانش‌آموزان در آموزش و پرورش بیان کرد: برنامه‌محوری، مدرسه‌محوری، مشارکت‌محوری و تخصص‌محوری از سیاست‎های انجام امور تربیت بدنی در مدارس است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با اعلام برگزاری دومین المپیاد درون‌مدرسه‌ای، افزود: در راستای ارتقای ورزش همگانی و نهادینه کردن امور ورزشی در مدارس امسال دومین المپیاد درون‌مدرسه‌ای برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در دومین المپیاد درون‎مدرسه‌ای 130 هزار دانش‌آموز با مشارکت 800 آموزشگاه حضور داشته باشند.

جعفری اضافه کرد: در نخستین المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای در استان که پیش‌بینی شرکت 100 هزار نفر دانش‌آموز شده بود، 136 هزار دانش‌آموز از یک‌هزار و 483 آموزشگاه شرکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای در 15 رشته ورزشی برگزار شد، بیان کرد: 93 هزار دانش‌آموز استان همدان حداقل در یک مسابقه ورزشی شرکت کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: با حضور در برنامه‌های جمعی و مسابقات، سطح اعتماد به نفس دانش‌آموزان افزایش پیدا می‎‌کند و ارتقای سطح سلامتی روحی و جسمی نیز از دستاوردهای این گونه رویدادها است.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری نخستین المپیاد درون‎مدرسه‎ای در سطح استان همدان 283 میلیارد ریال کمک‌های غیر نقدی و 350 میلیون ریال کمک نقدی دریافت شد.

جعفری سرانه ورزشی دانش‌آموزان استان را 47 سانتیمتر مربع دانست و گفت: از این میزان 17 سانتیمتر فضای سرپوشیده و 33 سانتیمتر فضای باز است.

وی با اشاره به وضعیت بلاتکلیف 9 پروژه استخر نیمه‌تمام در استان همدان، اظهار کرد: در زمینه معلم ورزش نیز در سال تحصیلی امسال آموزش و پرورش استان با کمبود 70 معلم ورزش مواجه است.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح کوشا و حیات پویا در مدارس استان، گفت: برگزاری ورزش صبحگاهی در مدارس استان کلید خورده است.

انتهای پیام/89044/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول