اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم خبر داد

اجرای پروژه قلب سالم در شهرستان جم

رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم از اجرای پروژه قلب سالم در شهرستان جم خبر داد.

اجرای پروژه قلب سالم در شهرستان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد قاسمی عصر امروز در نشست مسئولان بهداشتی و درمانی جم اظهار داشت: توجه به مسایل بهداشتی و درمانی امری مهم است و در دولت یازدهم در این راستا اهتمام ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی افزود: بر‌اساس پیش‌بینی‌های سازمان بهداشت جهانی، بیماری‌های قلبی و عروقی به‌عنوان مهم‌ترین علت مرگ و میر در سراسر جهان تا سال 2020 است که هر ساله نزدیک به 32 میلیون مورد سکته قلبی و مغزی در دنیا رخ می‌دهد که باعث مرگ بیش از 17 ملیون نفر می‌شود.

قاسمی یادآور شد: آمارهای رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد بیش از 40 درصد مرگ و میرها در کشور ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی و بیش از 19 درصد مربوط به سکته‌های قلبی است و بر طبق گزارشات روزانه 300 نفر در کشور بر اثر عوارض قلبی فوت می‌کنند.

وی افزود: در شرایطی که بیماری قلبی‌ و‌ عروقی مهم‌ترین عامل مرگ و میر در کشور به شمار می‌رود، شیوه زندگی و نوع تغذیه مردم، ریسک بروز این بیماری را به حداکثر رسانده است به طوری که پیش‌بینی می‌شود تا 10 سال آینده آمار سکته‌های قلبی به اوج خود برسد.

این مسئول بیان کرد: تغذیه نامناسب، آلودگی هوا، استرس، دیابت، فشار خون بالا، استعمال دخانیات، شرایط نامناسب اقتصادی و کم تحرکی، زمینه ساز شیوع بیماری‌های قلبی در کشور است.

قاسمی اضافه کرد: سن ابتلا به بیماری‌های قلبی کاهش یافته و افراد بیشتری در سنین پایین‌تر دچار مرگ و میر زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند.

وی تاکید کرد: بیماران در صورت مشاهده علایمی مانند احساس‌ سفتی‌، فشرده‌ شدن‌، فشار یا درد در قفسه‌ سینه‌، بروز ناگهانی‌ مشکل‌ در تنفس،‌ درد قفسه‌ سینه‌ مشابه‌ حالت‌ خفگی‌ در گردن‌ گاهی هم آرواره‌، دندان‌ها یا گوش‌ تیر می‌کشد، سنگینی‌، کرختی‌، سوزن‌ سوزن‌ شدن‌ در قفسه‌ سینه‌، بازو، شانه‌، آرنج‌، یا دست‌ و احساس درد در بین دو کتف بیمار باید به پزشک مراجعه کند.

قاسمی گفت: بیماری‌های قلبی عروقی به میزان قابل توجهی قابل پیشگیری هستند و با اجرای مداخلات مؤثر برای کاهش عوامل خطر آنها می‌توان مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی را کاهش داد.

وی از اجرای پروژه قلب سالم در شهرستان جم خبر داد و افزود: این پروژه در راستای تشخیص بیماری دیابت، فشار خون و اختلالات چربی خون که از عوامل خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی است از طریق غربالگری افراد بالاتر از 30 سال گام مهمی را در کاهش ابتلا به این بیماری برداشته است.

انتهای پیام/2451/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول