اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام دهنوی:

دوری از ارزش‌های دینی، اخلاقیات را کمرنگ می‌کند

کارشناس خانواده و جوانان گفت: دور شدن از ارزش‌های دینی و مکتب اهل‌بیت (ع) ارزش‌های اخلاقی را کمرنگ می‌کند.

دوری از ارزش‌های دینی، اخلاقیات را کمرنگ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام حسین دهنوی امشب در کانون بینش اهل‌بیت (ع) رفسنجان پیرامون زندگی مهدوی اظهار داشت: زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) می‌تواند الگوی مناسبی برای خانواده‌ها و همسران باشد.

وی بیان داشت: یکی از ویژگی‌های زندگی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) عامل بودن به ارزش‌های اخلاقی بود.

دهنوی ادامه داد: صداقت و وفاداری‌، محبت، عطوفت و احترام از ارزش‌های اخلاقی هستند که زوجین باید به آن عمل کنند.

دهنوی تصریح کرد: برخی صحبت‌ها که سبب فروپاشی خانواده می‌شود، نیاز به گفتن ندارد و این نوع صداقت نیاز نیست، راست گفتن واجب نیست برخی حرف‌ها نظام فکری طرفین را بر هم می‌زند و نباید حرفی گفته شود که سبب سلب اعتماد شود.

کارشناس خانواده و جوانان افزود: وفاداری یکی از ویژگی‌های اخلاقی است که زنان و مردان باید نسبت به آن توجه ویژه داشته و مردان باید زن شناسان خوبی باشند و برخی آفت‌ها را به جان زندگی خود نیندازند.

وی با اشاره به سه کتاب ‌نسیم مهر، تربیت کودک و گلبرگ زندگی 1، 2 و 3 ابراز داشت: مطالعه این سه کتاب تاثیر زیادی بر خانواده‌ها خواهد داشت.

دهنوی بیان کرد: فداکاری یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بود و این دو نفر ایثارهای معنوی و مادی زیادی برای یکدیگر داشتند، نمونه بارز آن شکستن پهلوی حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت بود.

وی عنوان کرد: پیام رفتارهای زن و شوهر برای یکدیگر مهم است، احترام ویژگی اخلاقی بالایی است که زن و مرد باید آن را در زندگی خود به ‌کار بندند.

کارشناس خانواده و جوانان اذعان کرد: هر چه ما از ارزش‌های دینی و مکتب اهل‌بیت (ع) دور تر شویم، ارزش‌های اخلاقی کمرنگ‌تر خواهد شد.

وی به قانون کار ما اشاره و خاطر نشان کرد: این قانون بازتاب رفتارهای ما به خودمان و مورد تایید قرآن کریم است و می‌گوید اگر خوب خطاب کنیم جواب خوب خواهیم شنید.

انتهای پیام/80016/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول