اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید دماوند:

گلزار شهدای جیلارد ثبت ملی شد/ گلزارهای شهدای دماوند ساماندهی می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند گفت:‌ گلزار شهدای جیلارد، ثبت ملی شده و گلزارهای شهدای این شهرستان ساماندهی می‌شود.

گلزار شهدای جیلارد ثبت ملی شد/ گلزارهای شهدای دماوند ساماندهی می‌شود

امیر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در شهرستان دماوند، 50 گلزار شهدا بنام و سه گلزار شهدای گمنام وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اکثر این گلزارها ساماندهی شده است.

وی افزود: گلزارهای شهدای گمنام ساماندهی و 48 گلزار شهدای بنام هم در شهرستان ساماندهی و برای حفظ و نگهداری تحویل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در خصوص دو گلزار دیگر گفت: ساماندهی دو گلزار محله درویش و منطقه کوهان هنوز باقی مانده است و در آینده نزدیک این دو گلزار هم ساماندهی و تحویل می‌شود.

مرادی در خصوص ثبت ملی گلزارهای شهدا تصریح کرد: طی دستور مقام معظم رهبری و با تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بسته شد، قرار است تمام گلزارهای شهدا به ثبت ملی برسد.

وی ادامه داد: شهرستان دماوند مفتخر است نخستین شهرستان در کشور باشد که گلزار شهدا خود را به ثبت ملی رسانده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: گلزار شهدای منطقه جیلارد، نخستین گلزار شهدا بوده که به ثبت ملی رسیده است و در آینده تمام گلزارهای شهدای شهرستان دماوند ثبت ملی خواهد شد.

مرادی اظهار داشت: مفتخر هستیم علاوه بر شهدای شهرستان دماوند، میزبان هشت شهید گمنام در این شهرستان باشیم؛ این هشت شهید در سه گلزار شهرهای دماوند، رودهن و آبعلی دفن هستند و تمام گلزارهای این شهدا ساماندهی شده است.

وی گفت: در دماوند پنج شهید جنب مسجد جامع دماوند، در رودهن یک شهید در دانشگاه آزاد اسلامی رودهن و در آبعلی شهدا در گلزار این شهر به خاک سپرده شده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند بیان داشت: هر چه داریم از خون پاک شهداست و اگر شهدا و خانواده این عزیزان نبودند، اکنون ایران و انقلاب اسلامی با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود.

مرادی ادامه داد: جنگ بلافاصله پس از پیروزی انقلاب به ما تحمیل شد و نوجوانان و جوانان با رشادت‌های خود و از دست دادن جان خویش، خاک مملکت را نگه داشتند.

وی اظهار داشت: هر کسی در ایران مسئولیت دارد، وظیفه‌اش حکم می‌کند رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان را به جوانان امروز انتقال دهد تا آن‌ها متوجه باشند اگر هستند و آرام زندگی می‌کنند، به خاطر خون پاک شهیدان است.

انتهای پیام/67013/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
رئیس بنیاد شهید دماوند: گلزار شهدای جیلارد ثبت ملی شد/ گلزارهای شهدای دماوند ساماندهی می‌شود رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند گفت:‌گلزار شهدای جیلارد ثبت ملی شده و گلزارهای شهدای این شهرستان ساماندهی می‌شود. امیر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در شهرستان دماوند 50 گلزار شهدا به‌نام و سه گلزار شهدای گمنام وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده اکثر این گلزارها ساماندهی شده است. وی افزود: گلزارهای شهدای گمنام ساماندهی و 48 گلزار شهدای به‌نام هم در شهرستان ساماندهی و برای حفظ و نگهداری تحویل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شده است. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در خصوص دو گلزار دیگر گفت: ساماندهی دو گلزار محله درویش و منطقه کوهان هنوز باقی مانده است و در آینده نزدیک این دو گلزار هم ساماندهی و تحویل می‌شود. مرادی در خصوص ثبت ملی گلزارهای شهدا تصریح کرد: طی دستور مقام معظم رهبری و با تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بسته شد قرار شده است تمام گلزارهای شهدا به ثبت ملی برسند.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول