اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ملایر:

حوزه علمیه ملایر ظرفیت پذیرش 500 طلبه را دارد

مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ملایر از ظرفیت پذیرش 500 طلبه در حوزه علمیه جدید ملایر با تکمیل فاز بعدی این حوزه خبر داد.

حوزه علمیه ملایر ظرفیت پذیرش 500 طلبه را دارد

حجت‌الاسلام علی‌اصغر زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه احداث حوزه علمیه جدید برادران ملایر از پنج سال پیش شروع شده است اظهار کرد: در حال حاضر فاز اول این حوزه آماده بهره‎برداری است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر طلاب برادر در ملایر در سه حوزه مشغول به تحصیل هستند گفت: تا قبل از ساخت حوزه جدید؛ طلاب در حوزه مرکز شهر ملایر تحصیل می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ملایر تصریح کرد: با ساخت حوزه جدید، طلاب در سطوح مختلف تفکیک شده و در سه حوزه مشغول به تحصیل هستند.

 وی گفت: در حال حاضر 40 نفر از طلاب برادر در دوره مقدماتی پنج ساله تربیت مبلغ در حوزه سفیران مشغول به تحصیل هستند.

زارعی بیان کرد: همچنین حوزه امام حسن مجتبی(ع) نیز در مرکز شهر برای طلاب سطح 2 از پایه هفتم تا دهم با 120 طلبه فعالیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه علی بن ابیطالب(ع) برای طلاب سطح یک فعال است افزود: 150 طلبه در سطح یک نیز که با مدرک سیکل پذیرفته شده‌اند در این حوزه ادامه تحصیل می‌دهند.

مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب ملایر(ع) با اشاره به اینکه هنوز ساختمان این حوزه افتتاح نشده است؛ گفت: طلاب این حوزه در محلی موقت مشغول تحصیل هستند.

 وی از افتتاح حوزه علی بن ابیطالب ملایر(ع) در نیمه نخست آبان‌ماه امسال خبر داد و گفت: با توجه به دفن یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس در این حوزه علمیه ساختمان این حوزه تا قبل از دفن شهید افتتاح می‌شود.

زارعی با اشاره به ظرفیت بالای پذیرش طلاب در این حوزه  بیان کرد: حوزه علمیه جدید یکی از بزرگترین حوزه‌های علمیه غرب کشور است که ظرفیت پذیرش 500 طلبه را دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فاز اول این حوزه تکمیل و آماده افتتاح است گفت: حوزه در سه طبقه ساخته می‌شود که طبقه اول آن شامل 10 کلاس برای طلاب است.

مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ملایر محوطه، فضای سبز، سالن‌های ورزشی، پژوهشی، کتابخانه و سالن اجتماعات و ... را از دیگر امکانات این حوزه دانست.

وی بیان کرد: تاکنون برای ساخت این حوزه 3 میلیارد تومان هزینه شده که برای تکمیل فاز بعدی نیز دو میلیارد دیگر نیاز است.

زارعی خاطرنشان کرد: برخی طلاب از شهرستان‌های استان و حتی استان‌های همجوار در این شهرستان حضور یافته‌اند که با تکمیل فاز بعدی این حوزه در آینده، ظرفیت پذیرش بالا می‌رود.

انتهای پیام/89013/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول