اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

آل‌سعود با تدبیر و برنامه‌ریزی از قبل انجام شده فاجعه منا را رقم زد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت سعودی در مناسک حج امسال نه با بی‌تدبیری بلکه با تدبیر و برنامه‌ریزی که از قبل انجام داده بود قریب به 5 هزار مسلمان بی‌گناه را با لب تشنه در رمی جمرات به شهادت رساند.

آل‌سعود با تدبیر و برنامه‌ریزی از قبل انجام شده فاجعه منا را رقم زد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی ظهر امروز در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی که با حضور معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر اعضای این ستاد برگزار شد، به فاجعه مصیبت‌بار منا اشاره کرد و اظهار داشت: دولت سعودی در مناسک حج امسال نه با بی‌تدبیری بلکه با تدبیر و برنامه‌ریزی که از قبل انجام داده بود قریب به 5 هزار مسلمان بی‌گناه را با لب تشنه در رمی جمرات به شهادت رساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال 66 دولت سعودی چنین عمل وحشیانه‌ای را انجام داد که در فاجعه آن سال 600 زن و مرد بی‌گناه ایرانی کشته شدند.

وی با بیان اینکه دولت سعودی با همکاری اسرائیل و آمریکا در حال کشتار مسلمانان است، گفت: کشته و آواره شدن هزاران نفر از مردم سوریه، عراق و جنگ در کشورهای یمن، بحرین و سایر کشورهای اسلامی نتیجه تدبیر و برنامه‌ریزی آل‌سعود است.

این مسئول، گروهک‌های تروریستی تکفیری داعش را یکی دیگر از عوامل دست‌نشانده اسرائیل و آمریکا و دولت سعودی دانست و افزود: دولت سعودی عده‌ای تروریست را با دلارهای نفتی مجهز کرده که به کشتار شیعیان ادامه دهند و موجب اختلاف و از هم پاشیدگی ملت‌های مسلمان شوند.

مرتضوی اضافه کرد: بیش از 20 روز از فاجعه غمبار و دردناک منا می‌گذرد اما سازمان‌های حقوق بشر همچنان در قبال این حادثه سکوت کرده‌اند و هیچ‌گونه واکنشی و محکومیتی نسبت به این فاجعه ندارند، آن‌ وقت ایران را به نقض حقوق بشر محاکمه می‌کنند در حالی که آمریکا، اسرائیل و رژیم آل‌سعود ناقض حقوق بشر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری و اظهارات مسئولان ارشد کشور باید کمیته حقیقت‌یابی در خصوص فاجعه منا تشکیل و علت دقیق این حادثه مشخص شود.

وی تصریح کرد: دولت عربستان باید در این خصوص از همه کشورهای مسلمان خصوصاً مردم ایران عذرخواهی کند و برای مراسم حج سال آینده تضمین بدهد.

این مسئول خواستار برگزاری جلسات و نشست‌های هیئت‌های مذهبی استان در آستانه ماه محرم شد و گفت: تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌هایی را برای بهتر برگزار شدن مراسمات محرم امسال در نظر دارد و تلاش می‌کند محرم امسال به خوبی برگزار شود.

انتهای پیام/82024/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول