اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد

اجرای دستورالعمل ممنوعیت فروش سوسیس و کالباس در 99 درصد مدارس کشور

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: دستورالعمل ممنوعیت فروش سوسیس، کالباس و نوشابه گازدار در 99 درصد از مدارس کشور اجرایی شده است.

اجرای دستورالعمل ممنوعیت فروش سوسیس و کالباس در 99 درصد مدارس کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهرزاد حمیدی امشب در حاشیه مراسم افتتاح پایگاه تغذیه سالم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امنیت غذایی یکی از بحث‌های حوزه بهداشت و سلامت در وزارت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تغذیه در سه بخش منازل، محله‌ها و مدارس انجام می‌گیرد، تصریح کرد: باید فرهنگ تغذیه صحیح در هر سه بخش زندگی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فرهنگ تغذیه سالم در مدارس از طریق ایجاد پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس دنبال می‌شود.

حمیدی با اشاره به اینکه کودکان به دلیل تغذیه نامناسب به غذاهای چرب و شیرین گرایش پیدا کرده‌اند، ادامه داد: باید دانش‌آموزان از غذای کم‌شیرین، کم‌چرب و کم‌نمک استفاده کنند.

وی از دستورالعمل اجرایی کنترل مواد خوراکی در بوفه مدارس خبر داد و افزود: در فاز نخست این دستورالعمل توزیع سوسیس، کالباس و نوشابه‌های گازدار در بوفه‌های مدارس ممنوع شده است.

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: براساس نظارت‌ها از این مکان 99 درصد مدارس کشور این دستورالعمل را اجرایی کرده‌اند.

حمیدی با اشاره به اینکه در مدارس مروج سلامت مواد خوراکی سالم با گستره وسیع‌تری توزیع می‌شود، تاکید کرد: ارائه آموزش‌های سلامت در کنار توزیع خوراکی‌های سالم در مدارس می‌تواند به تغییر ذائقه دانش‌آموزان منجر شود.

وی از نظارت سازمان دانش‌آموزی بر فعالیت بوفه‌های مدارس خبر داد و عنوان کرد: مجوزهای مربوط به چگونگی فعالیت این مراکز به مدارس ارسال می‌شود.

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش به جایگزینی غذاهای سالم با مواد مضر اشاره و تصریح کرد: تغذیه سالم به سلامت دانش‌آموزان منجر می‌شود.

انتهای پیام/73009/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول