اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خبر داد

برگزاری آئین «اعلام عزای حسینی» در ارومیه

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: آئین باشکوه «اعلام عزای حسینی» در ارومیه با حضور حداکثری مردم برگزار می‌شود.

برگزاری آئین «اعلام عزای حسینی» در ارومیه

حجت‌الاسلام سید محمد فخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: آئین باشکوه «اعلام عزای حسینی و اهتزاز پرچم اباعبدالله الحسین (ع) در ارومیه با حضور اقشار مختلف مردم، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آئین فرهنگی و مذهبی «اعلام عزای حسینی و اهتزاز پرچم اباعبدالله الحسین (ع)» روز یکشنبه هفته آینده به عبارت دیگر 19 مهر ماه امسال برگزار خواهد شد، افزود: آئین فوق ساعت 14 یکشنبه برگزار می‌شود.

این مسئول محل برگزاری تجمع دلسوختگان کربلای حسینی را میدان انقلاب روبه‌روی شهرداری ارومیه عنوان و خاطرنشان کرد: از مداحان برجسته و صاحب‌نام برای ایجاد شور و شعور حسینی در این گردهمایی بهره‌ خواهیم گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از شهرداری ارومیه، اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مسئولان به دلیل مشارکت مستقیم و همراهی در این سری آئین‌ها تقدیر کرد و بیان داشت: با هم‌افزایی و همکاری مضاعف می‌توان برای غنی‌سازی فعالیت‌هایی با رویکرد فرهنگی و مذهبی گام‌های بلندی برداشت.

این مسئول با بیان اینکه در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی دستگاه‌های اجرایی مختلف و مسئولان ارگان‌ها عضویت دارند، بیان داشت: این سری جلسات در کیفیت‌بخشی به برنامه‌های ماه محرم، ایام فاطمیه و رمضان تاثیر مثبت داشته‌است.

وی ضمن ابراز تاسف از فاجعه انسانی رخ داده در مکه مکرمه که مصادف با عید سعید قربان جهان اسلام را داغدار کرد، افزود: ماه محرم امسال به دلیل تشییع پیکر حجاج به طور قطع حال و هوای متفاوت و فضای روانی خاصی خواهد داشت.

فخری وفات‌یافتن هزاران نفر در واقعه دلخراش منا به ویژه هموطنان را به محضر مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران اسلامی و هم‌استانی‌ها تسلیت گفت، بیان داشت: این واقعه قلب همه مسلمانان جهان را به درد آورده‌است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه به وضوح بی‌کفایتی و سوء مدیریت سران آل سعود در مدیریت مناسک حج را شاهد هستیم، یادآوری کرد: این قبیل اتفاقات را ملل مسلمان جهان هرگز برنمی‌تابند و واکنش در خور نشان خواهند داد.

انتهای پیام/61002/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول