اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات اردبیل:

تولید آبزیان با تنوع گونه‌ها رویکرد اصلی است

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: تولید و پرورش آبزیان با تنوع گونه‌ها یکی از اهداف و رویکردهای اصلی سازمان شیلات و مدیریت استان اردبیل است که امیدواریم امسال به این هدف‌گذاری نزدیک‌تر شویم.

تولید آبزیان با تنوع گونه‌ها رویکرد اصلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر آرمان واعظی عصر امروز در جریان بازدید معاون سازمان شیلات کشور از استخرهای تولید و پرورش آبزیان در اردبیل اظهار کرد: ما در حال حاضر 450 استخر پرورش آبزیان در استان اردبیل داریم که سالانه با تولید هفت تا هشت هزار تن محصول متنوع در این حوزه، قادر هستیم بخشی از نیاز بازار را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه تنوع گونه‌ای در پرورش آبزیان و رهاسازی بیش از 100 هزار ماهی سفید با وزن تا حدود پنج گرم مد نظر و مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در کنار رهاسازی بچه‌ ماهی‌های گرمابی و سردابی در ترویج مصرف آبزیان یک تلاش فراگیر و جدی را شاهد و ناظر هستیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: با رهاسازی بیش از 12 میلیون قطعه بچه ماهی شامل قزل‌آلای رنگین ‌کمان، آمور و کپور سعی و تلاشمان بر پرورش و توزیع آبزیان با تنوع خاص در این حوزه است.

واعظی با یادآوری اینکه افزایش 20 درصدی تولید در حوزه آبزیان نتیجه یک حرکت مفید و مؤثر در بالا رفتن میزان تقاضا و افزایش مصرف انجام شده است، افزود: ما از همه سرمایه‌گذاران حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم و باورمان بر این است تا با استفاده از ظرفیت منابع آب کشور بتوانیم در همه این بخش‌ها موفق عمل کنیم.

وی بیان کرد: در شهرهای مختلف در حوزه تولید و پرورش آبزیان استخرهای مختلفی فعال شده اما حمایت و تخصیص اعتبارات به این بخش همچنان با برخی وقفه‌هایی روبه‌رو بوده که امیدواریم با رفع آنها زمینه حرکتی مؤثر و مفیدتری در این حوزه فراهم آید.

انتهای پیام/62001/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول