اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

دولت باید نواقص برجام را برطرف کند / مجلس ‌ ‌کمک کرده تا انتخاب درستی داشته‌باشیم‌

امام جمعه موقت کرمان گفت: دولت باید برای نواقصی که در برجام وجود دارد، راهکار پیدا کند.

دولت باید نواقص برجام را برطرف کند / مجلس ‌ ‌کمک کرده تا انتخاب درستی داشته‌باشیم‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌اسلام محمد قاسمی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزای اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهار داشت: در ماه‌های محرم و صفر با توجه به شور حسینی که در جامعه ایجاد می‌شود، مردم بدون هرگونه تبلیغ و درخواستی به برگزاری مراسم عزای اباعبدالله‌الحسین (ع) می‌پردازند.

وی با اشاره به فرصت مناسبت دینی و فرهنگی ماه‌های محرم و صفر افزود: برای برگزاری یک روز خاص در طول سال از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد، لذا محرم و صفر نیازمند برنامه‌ریزی جامع‌الاطراف است تا از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده شود.

قاسمی‌زاده تصریح کرد: در این ایام مردم جان، مال و وقت خود را صرف برنامه‌های عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) می‌کنند، لذا باید از این فرصت برای معرفی اسلام به عالم بهره برد.

وی بیان داشت: نخستین ویژگی منتظر واقعی امام زمان (عج) این است که اول خود را برای ظهور حضرت آماده کند.

قاسمی‌زاده ادامه داد: تجملات زائد، جهالت و نادانی‌ها، فتنه‌گرایی‌ها با عنوان‌های مختلف بخشی از مردم را به خود جلب کرده و ایام محرم و صفر فرصتی است تا عنوان شود که در مکتب سیدالشهدا (ع) چنین مواردی شایسته و مطابق دین، عرف و قانون نیست.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به حادثه غم‌انگیز منا گفت: عربستان تصور می‌کرد، اگر ما مواضع سختی را نشان نمی‌دهیم به این دلیل است که رعایت حال او را می‌کنیم در صورتی که به فرموده رهبری ما به فکر حرمت برادری اسلامی و حجاج‌مان بودیم.

وی ابراز داشت: رهبری فرمودند که اگر عربستان بخواهد بی‌احترامی و هتاکی نسبت به حجاج و کشته‌های حادثه منا صورت دهد، برخورد سخت و خشنی خواهیم داشت و همین سخن اوضاع را تغییر داد.

قاسمی‌زاده با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مورد مذاکره با آمریکا تصریح کرد: مسئولان و مردم ما به ویژه جوانان باید هوشیار باشند که دشمن با برنامه‌ریزی پیش می‌آید، مذاکره با آمریکا به این دلیل ممنوع است که ضررهای بیشتری نسبت به منافع آن دارد.

خطیب جمعه کرمان به کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: طبق اصل 77 و 125 قانون اساسی هر معاهده‌ای میان دولت جمهوری اسلامی و کشورهای دیگر باید به نظر و تایید مجلس شورای اسلامی برسد.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند، علاوه بر اینکه کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند و همه دوست دارند تا نتیجه خوبی نصیب کشورمان شود.

قاسمی‌زاده اظهار داشت: هر عقل سلیمی می‌پذیرد که معایب و منافع بهتر بررسی شوند و مجلس شورای اسلامی کمک کرده تا انتخاب درستی داشته‌باشیم.

وی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی وقت گذاشته و با حضور نمایندگان و کارشناسان به بررسی برجام پرداختند تا مسائل برای همه روشن شود و گزارش کاملی در این زمینه ارائه شود.

قاسمی‌زاده افزود: دولت نیز باید برای نواقصی که در برجام وجود دارد، راهکارهایی پیدا کند تا شاهد منافع ملی کشورمان باشیم.

انتهای پیام/80017‌/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول