اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

حمله روسیه به داعش شوک به غرب بود/ فاجعه منا بهانه دین‌ستیزی و عرب‌ستیزی نشود

امام جمعه شهرضا گفت: حمله روسیه به داعش خلاف پیش‌بینی غرب بود و شوک سنگینی به آن‌ها وارد کرد.

حمله روسیه به داعش شوک به غرب بود/ فاجعه منا بهانه دین‌ستیزی و عرب‌ستیزی نشود

به گزارش خبرگزاری فرس از شهرضا، حجت‌الاسلام‌ سیف‌الله یعقوبی در نماز جمعه این هفته شهرضا با اشاره به لزوم بررسی خطبه غدیر در طول سال، گفت: پیامبر اکرم(ص) حتی در روز غدیر مردم را به رعایت تقوا دعوت کردند و فرمودند «به خدای متعال پناه ببرید و ولایت علی‌بن‌ابیطالب(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و ائمه پس از آن‌ها را بپذیرید».

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در رابطه با این خطبه فرمودند: «هر کسی در این خطبه حیله کند خداوند او را مورد هلاکت قرار می‌دهد.»

امام‌ جمعه شهرضا با بیان این‌که تأکید اصلی پیامبر اکرم(ص) در این خطبه مردم بودند، اظهار کرد: طبق گفته حضرت محمد(ص)، امیرالمؤمنین رهبر نیکوکاران و کشنده کفار هستند و هر کس ایشان را یاری کرد، رستگار خواهد شد و هرکس مقابل ایشان قرار گیرد مورد هلاکت قرار خواهد گرفت.

یعقوبی با اشاره به حضور باشکوه مردم در تشیع جنازه شهدای منا، تصریح کرد: فاجعه منا و شهادت این عزیزان در این صحرا را هرگز نباید فراموش کرد و امیدواریم خداوند به بازماندگان آن‌ها صبر عطا کند.

وی با بیان این‌که مردم بازماندگان شهدای منا را تنها نگذارند، اظهار کرد: مردم شهرضا همان‌طور که در تشییع جنازه با عظمت شهدا شرکت کردند، در مراسم ترحیم این عزیزان که به همت مسئولین در روز یکشنبه هفته‌‌‌ آینده برگزار می‌شود، شرکت کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان این که عربستان باید پاسخگوی حادثه منا باشد، گفت: بررسی حادثه منا و حقیقت‌یابی آن خواسته تمام بازماندگان، مردم و مسئولان نظام است که با تشکیل هیئتی از کشورهای اسلامی و با حضور جمهوری اسلامی ایران این امر محقق خواهد شد.

یعقوبی با اشاره به افزایش برخی مقالات و نوشته‌های دین‌ستیز، اظهار کرد: مکه و مدینه متعلق به تمام مسلمانان است و نمی‌توان این واجب الهی را ترک کرد و یا طبق گفته برخی روشنفکران هزینه آن را در جایی دیگر خرج کرد.

وی با بیان این که نباید علیه حج و مکه مطالبی نوشته شود، تصریح کرد: راه‌حل صحیح جلوگیری از حوادث مکه، مدیریت صحیح و جلوگیری از سوءمدیریت‌ها و بی‌لیاقتی‌ها است؛ ما در مراسم اربعین شاهد حضور جمعیت چندین برابری در کشور عراق در کنار داعش و باقیمانده رژیم بعث بدون هیچ‌گونه تلفاتی هستیم.

امام جمعه شهرضا افزود: برخی به دنبال اتهام‌زنی به برخی کاروان‌ها و مقصر جلوه دادن ‌آن‌ها هستند که باید به خدا پناه ببرند، زیرا همه شاهد زحمات مدیران کاروان‌ها، سازمان حج‌ و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در این حادثه بودند.

یعقوبی ادامه داد: مسئولان استان، مراجع عظام و اقشار مختلف مردم تسلیت خود را از راه مختلف به ما ‌می‌رسانند تا به گوش خانواده داغ‌دار شهدای منا و مردم شهر برسانیم.

وی با بیان این که حادثه منا محرم امسال را 15 روز زودتر به ایران آورد، گفت: مردم باید خود را برای حضور در جلسات و استفاده از منابر وعظ و معرفت در کنار سینه‌زنی و عزاداری در ماه محرم آماده کنند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به در پیش‌ بودن هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: مقام معظم رهبری درس اصلی امام حسین (ع) را نترسیدن از دشمن، توکل برخدا و اتکا به خود معرفی کردند که باید سرمشق تمام دوستداران و شیعیان ایشان قرار گیرد.

یعقوبی ادامه داد: دشمن‌‌شناسی، عدم چشم دوختن به خارج از کشور و اتکا به توان داخلی نیاز اصلی جامعه و مسیر اصلی ترسیم‌ شده توسط مقام معظم رهبری برای ما است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته گذشته، خاطر نشان کرد: طبق سخنان ایشان مذاکره با آمریکا زمینه‌ساز ورود این کشور به ایران است و آمریکا به دنبال به زیر سلطه کشیدن ایران است لذا دشمن ایران باقی خواهد ماند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به حمایت ایران از حمله روسیه به داعش در سوریه، افزود: حمله روسیه به داعش خلاف پیش‌بینی غرب بود و لذا شوک سنگینی به آن‌ها وارد کرد و از انواع ابزار رسانه‌ای، اقتصادی و بین‌المللی برای جلوگیری از ادامه این حملات استفاده می‌کند که امیدواریم ریشه داعش به کمک کشور روسیه کنده شود.

انتهای پیام/63057/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول