اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه محرم

آیین طشت‌گذاری در امامزاده‌های اردبیل برگزار شد

در آستانه ماه محرم و به همت اوقاف و امور خیریه استان اردبیل آیین مذهبی، سنتی طشت‌گذاری در امامزاده‌های استان اردبیل برگزار شد.

آیین طشت‌گذاری در امامزاده‌های اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در امامزاده سید صدرالدین اردبیل برگزار شد، با حضور عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی و دستجات عزاداری حسینی آیین باشکوه طشت‌گذاری در امامزاده سید صدرالدین اردبیل برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در این مراسم معنوی که با شور و اشتیاق محبان اهل بیت و دلدادگان مکتب حسینی به انجام رسید، در سخنانی اظهار کرد: اگر امروز جامعه بشری تشنه معارف اهل بیت به ویژه مکتب امام حسین (ع) است از آن جهت است که اندیشه‌های پوچ و توخالی غرب دیگر جوابگوی خواسته‌ها و نیازهای بشری نیست.

حجت‌الاسلام اکبر قیامی تصریح کرد: هر چقدر نوآوری، زیبایی اخلاق، رفتار، سلوک و شایستگی‌های انسانی و اسلامی را جستجو کنیم همه در راه قرآن کریم و سیره پاک اهل بیت عصمت و طهارت مشاهده می‌شود و این می‌تواند نقطه سعادت‌بخش جامعه بشری، دینی، ارزشی و اعتقادی باشد.

وی با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگر به ارزش‌ها و آرمان‌های مکتب الهی و مقدس اسلامی نیاز دارد تا از پستی‌ها و رذیلت‌های مادی و دنیوی خلاصی پیدا کرده و به سمت رستگاری حرکت کند، گفت: دنیا امروز تشنه معارف اسلام و اهل بیت است و ما در نظام جمهوری اسلامی ایران در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که باید این دستاوردها را به دیگران انتقال دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه شهادت امام حسین (ع) و یارانش افزود: اوقاف و امور خیریه برنامه‌های مختلفی را در دو ماه محرم و صفر برگزار می‌کند که این برنامه‌ها با محوریت امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شامل عزاداری بر پایه دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی در دهه اول و دوم محرم، دعوت از خطبا و روحانیان و مبلغان دینی برای حضور در امامزاده‌ها و اماکن مقدسه است که از این هفته این برنامه‌ها آغاز می‌شود.

قیامی بیان کرد: علاوه بر آستان مقدس امامزاده سید صدرالدین (ع) که امروز طشت‌گذاری آن انجام شد، روز دوشنبه این هفته نیز از ساعت 16 عصر طشت‌گذاری در بقعه متبرکه امامزاده سید عبدالله اکبر (ع) آتشگاه سرعین برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این آیین‌ها با هدف ترویج و توسعه مبانی ارزشی و اعتقادی است که قطعاً زمینه خوبی را فراهم می‌کند تا عزاداران و سوگواران در ماه محرم به همراه اقشار مختلف مردم از برنامه‌ها و آیین‌های مذهبی و سنتی استفاده کنند.

قیامی ادامه داد: نیاز امروز جامعه در فضای افراطی‌گری و تلاش گروه‌های تکفیری برای مقابله با اسلام ناب و ایجاد انحراف در این مسیر تبیین حقیقی چهره اسلام ناب و ارزشی است که امیدواریم تحقق پیدا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود با محوریت امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در دو ماه محرم و صفر برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شود تا زمینه آگاهی و بصیرت‌افزایی در جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگر فراهم آید.

انتهای پیام/62001/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول