اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین:

فرهنگ ایثار با زبان هنر سریع‌تر به جوانان انتقال می‌یابد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: فرهنگ ایثار و شهادت با زبان هنر سریع‌تر به نسل جوان انتقال می‌یابد.

فرهنگ ایثار با زبان هنر سریع‌تر به جوانان انتقال می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامرضا حقایق‌پور در همایش تجلیل از هنرمندان شاهد و ایثارگر استان قزوین که صبح امروز در سالن آمفی‌تئاتر موزه شهر قزوین برگزار شد، با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین رسالت‌های اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین است، اظهار کرد: با زبان هنر می‌توان کارهای ماندگاری برای گسترش این فرهنگ در جامعه انجام داد.

وی با اشاره به اینکه براساس وظیفه مسئولان و کارکنان اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین متولی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند، اضافه کرد: این فرهنگ را می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنرمندان به قشرهای مختلف مردم به ویژه نسل جوان انتقال داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه هنرمندان شاهد و ایثارگر استان در راستای تولید و خلق آثار هنری با مشکلاتی مواجه هستند، تصریح کرد: امیدواریم مسئولان استانی به ویژه فرهنگی بتوانند برای برطرف کردن این مشکلات اقدامات مهمی را انجام دهند.

حقایق‌پور ادامه داد: هنرمندان شاهد و ایثارگر استان قزوین باید با اهتمام بیشتر فعالیت‌های خوبی در راستای تولید آثار هنری داشته باشند و با هنرشان استعدادهای خود را به مسئولان نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نشست صمیمی هنرمندان شاهد و ایثارگر با استاندار قزوین برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این نشست استاندار به این هنرمندان توصیه‌هایی داشتند که با توجه به راهنمایی‌های وی و همت مسئولان اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، کانون هنرمندان شاهد و ایثارگر تشکیل شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: پس از تشکیل کانون، 100 هنرمند شاهد و ایثارگر عضو شدند و با همفکری یکدیگر توانستند جشنواره هنری فروغ پایداری را با ارائه یک‌هزار اثر هنری همراه با برگزاری نمایشگاهی در سعدالسلطنه برپا کنند.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه برپایی جشنواره هنری فروغ پایداری دستاوردهای بسیاری برای اداره‌کل بنیاد شهید استان قزوین و هنرمندان شاهد و ایثارگر داشته است، افزود: با برپایی این جشنواره هنرمندان دیگر از تشکیل کانون فوق مطلع و در آن عضو شدند.

این مسئول با بیان اینکه هنرمندان شاهد و ایثارگر با همدلی و وحدت یکدیگر می‌توانند کارهای بزرگی را انجام بدهند، ادامه داد: از جمله این کارها برپایی جشنواره فروغ پایداری بود که با کیفیت مطلوبی برگزار شد؛ این امر نشان‌دهنده توانایی آنها در برپایی جشنواره‌های مختلف در سطح کشور و دیگر کشورها است.

وی با اشاره به اینکه از دیگر دستاورهای جشنواره یاد شده ایجاد نگاه جدید و نو مسئولان استانی به هنرمندان شاهد و ایثارگر بود، خاطرنشان کرد: مسئولان با مشاهده آثار هنری از ظرفیت‌های هنرمندان مطلع شدند و اذعان کردند که آنها می‌توانند در عرصه‌های مختلف هنری به خوبی خودشان را نشان دهند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از هنرمندان شاهد و ایثارگر استان قزوین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از سوی مسئولان اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تجلیل شد.

انتهای پیام/77009/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول