اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان خبر داد

فعالیت 9 انجمن هنری و ادبی در شهرستان زنجان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان از فعالیت 9 انجمن هنری و ادبی در شهرستان زنجان خبر داد.

فعالیت 9 انجمن هنری و ادبی در شهرستان زنجان

یحیی امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: انجمن‌های ادبی به عنوان بازوان ارشاد محسوب می‌شوند و دارای فعالیت‌های مختلفی هستند.

وی با اشاره به اینکه این انجمن‌ها در رشته‌‎های مختلف هنری و ادبی فعالیت دارند، تصریح کرد: طبق آمار تاکنون 9 انجمن در زنجان فعال شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان با بیان اینکه از 9 انجمن فعال در شهرستان زنجان چهار مورد مربوط به انجمن‌های ادبی است، اضافه کرد: انجمن‌های ادبی فعال در شهرستان شامل انجمن ادبی فریاد، قزل اوزن، اشراق و انجمن ادبی صراط است.

این مسئول با اشاره به اینکه دیگر انجمن‎‌های فعال در شهرستان زنجان تجسمی، خوشنویسی، موسیقی، سینمای جوان و انجمن نمایش است، اظهار کرد: این انجمن‌ها سالانه فعالیت های بسیاری به صورت مستقل و یا با همکاری اداره ارشاد شهرستان انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اجرای نمایش، برگزاری شب شعر، برگزاری نمایشگاه، کلاس‌های آموزشی و ... از جمله فعالیت‌های انجمن‌ها در زنجان است، بیان کرد: طی هفته‌های گذشته شب شعر باشکوهی با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و یکی از انجمن‌های ادبی برگزار شد.

امیری در ادامه با اشاره به اساسنامه فعالیت انجمن‌های مختلف در شهرستان افزود: مجوز فعالیت آنها از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اس30اس چارچوب و قوانین تعیین شده، صادر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرایی توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان به مناسبت بازگشایی مدارس نیز هم‌اکنون نمایشگاه کتابی در فرهنگسرای امام خمینی (ره) دایر شده است.

امیری با اشاره به اینکه در این نمایشگاه  پنج هزار جلد کتاب با موضوعات کتب روانشناسی، تاریخی، جغرافی، کمک آموزشی، کودکان، مذهبی، دینی و احکام ارائه شده است، اضافه کرد: از نمایشگاه مذکور برای عموم آزاد است و طبق برنامه کتاب‌های نمایشگاه با 40 درصد تخفیف ارائه می‌‎شود.

وی همچنین از برگزاری هفت شب شعر در شهرستان زنجان طی سال جاری خبر داد و گفت: پیش‌‎بینی می‌شود تا پایان سال پنج شب شعر دیگر نیز در شهرستان برگزار شود.

انتهای پیام/73005/ج30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول