اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر خبر داد

توزیع 20 هزار قرص ویتامین D در بین دانش‌آموزان دختر دیری

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از توزیع 20 هزار قرص ویتامین D بین دانش‌آموزان مدارس دخترانه شهرستان دیر خبر داد.

توزیع 20 هزار قرص ویتامین D در بین دانش‌آموزان دختر دیری

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، عادل مقدس عصر امروز در حاشیه مراسم نمادین اجرای برنامه توزیع مکمل ویتامین D در مدارس دخترانه شهرستان دیر  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دیر گفت: مکمل‌ ویتامین D به صورت قرص‌های ژله‌ای 50 هزار واحدی تهیه شده و طبق دستور عمل کشوری در طول سال تحصیلی به مدت 9 ماه، هر ماه یک عدد از این قرص‌ها برای مصرف در اختیار دانش‌آموزان دختر متوسطه اول و دوم قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح تعداد 20 هزار عدد قرص ویتامین D خریداری شده است، اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر مبلغ 15میلیون و 580 هزار ریال بابت خرید مکمل‌های ویتامین D هزینه کرده که با همکاری آموزش‌و‌پرورش در اختیار یک‌هزار و 949 دانش‌آموز در 22 مدرسه هدف قرار گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر به اهمیت مصرف ویتامین D در بدن اشاره کرد و افزود: وجود ویتامین D برای جذب بهتر کلسیم و فسفر در بدن ضروری است و کمبود این ویتامین باعث کاهش جذب و کمبود کلسیم و در نتیجه افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان به دلیل کاهش تراکم استخوان می‌شود.

وی ادامه داد: پوکی استخوان هم عوارضی مانند شکستگی‌های خود به خود استخوان‌ها و تحمیل هزینه‌های سنگین به فرد، جامعه و بخش بهداشت و درمان را در پی خواهد داشت.

مقدس به برنامه وزارت بهداشت برای مکمل‌یاری ویتامین D در کودکان زیر 2 سال نیز اشاره و اظهار کرد: کمبود ویتامین در کودکان خود را به صورت بیماری راشتیسم نشان می‌دهد که برای پیشگیری از این بیماری در حال حاضر برنامه توزیع قطره AD برای کودکان زیر 2 سال در حال اجرا است.

حمیده فولادی کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز در این آیین با اشاره به وضعیت ویتامین D در کشور گفت: با توجه به نتایج اولیه دومین بررسی پژوهشی در ریزمغذی‌های کشور، کمبود ویتامین D در تمام گروه‌های سنی و جنسی مشهود است و این کمبود یکی از مشکلات بهداشتی تغذیه کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان حجم کافی از ویتامین D را از مواد غذایی و به صورت طبیعی دریافت نمود تاکید کرد: منابع غذایی از نظر وجود ویتامین D بسیار فقیر هستند و ویتامین D را می‌توان یا از طریق تماس مستقیم با نور آفتاب و یا با مصرف مکمل‌ها و مواد غذایی غنی شده با این ویتامین به دست آورد.

کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر، ساکنان مناطق گرمسیری را نیز در معرض خطر کمبود ویتامین D دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه یکی از راه‌های تامین ویتامین D تماس مستقیم با نور آفتاب است اما به دلیل گرما و شدت آفتاب، نوع پوشش مردم و همچنین استفاده از کرم‌های ضد آفتاب متاسفانه کمبود ویتامین D در مناطق گرمسیری نیز شایع است.

انتهای پیام/2255/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول