اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره غذا و دارو معاونت غذا و دارو علوم پزشکی گیلان:

طرح نشانگرهای رنگی تغذیه در گیلان اجرا می‌شود

رئیس اداره غذا و دارو معاونت غذا و دارو علوم پزشکی گیلان از اجرای طرح نشانگرهای رنگی تغذیه در این استان خبر داد.

طرح نشانگرهای رنگی تغذیه در گیلان اجرا می‌شود

محمد مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره اجرای طرح نشانگرهای رنگی تغذیه در گیلان اظهار کرد: به‌زودی اجرای طرح درج نشانگرهای رنگی تغذیه بر محصولات غذایی در گیلان آغاز می‌شود.

وی افزود: در این طرح مصرف کننده درباره خرید مواد غذایی مورد نظر خود با دیدن این نشانگرها بر محصول، اطلاعاتی درباره میزان، قند، نمک، چربی، انرژی و اسیدهای چرب‌ترانس دریافت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه این نشانگرها دارای سه رنگ سبز، نارنجی، و قرمز هستند، خاطرنشان کرد: نشانگرهای مذکور به مصرف‌کننده این امکان را می‌دهد که با مشاهده رنگ‌های مذکور از میزان مواد یاد شده در محصول مورد نظر آگاهی پیدا کند.

وی به اهدای نشان سلامت به 11 محصول غذایی تولید شده در گیلان مانند برنج، چای سبز و روغن زیتون و ... اشاره کرد و گفت: به‌زودی طرح ساماندهی بسته‌بندی برنج در استان‌های شمالی نیز برای جلوگیری از سوءاستفاده از نام و برند برنج شمال آغاز می‌شود.

مقدم با تأکید بر اینکه تا پایان امسال فروش برنج به صورت فله ممنوع می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح برای برنج‌های وارداتی نیز اجرا می‌شود و خریداران تنها محصولات شناسنامه‌دار خریداری کنند.

وی به اجرای طرح «pms» پایش در سطح عرضه اشاره کرد و گفت: در این طرح کارشناسان به صورت نامحسوس در بازار محصولات تولید شده از استان‌های دیگر که در گیلان عرضه می‌شود را خریداری کرده و مورد آزمایش استاندارد قرار می‌دهند تا میزان نگهداری محصول بر حسب تاریخ تعیین شده انقضای آن مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس اداره غذا و دارو معاونت غذا و دارو علوم پزشکی گیلان درباره تولید آبلیموهای آلوده و آب معدنی، یادآور شد: در گیلان کارخانه تولید آبلیموی آلوده نداریم و در بازار دو نوع آب بسته‌بندی شامل آب معدنی و آب آشامیدنی وجود دارد که اصل مهم سالم و بهداشتی بودن هر دوی آنهاست.

انتهای پیام/84002/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول