اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور کمک به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه انجام می‌شود

تلاش برای تجهیز اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به آبیاری مدرن

مدیر امور فنی مهندسی و آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تلاش برای تجهیز اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به آبیاری مدرن به منظور کمک به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه خبر داد.

تلاش برای تجهیز اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به آبیاری مدرن

فیض‌الله شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تجهیز اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به آبیاری مدرن یکی از سیاست‌های اصلی در احیای دریاچه ارومیه است که در این خصوص از سال‌های گذشته وارد کار شده‌ایم.

وی با بیان اینکه تبدیل آبیاری سنتی به آبیاری مدرن در اراضی کشاورزی از سال گذشته در آذربایجان غربی روند رو به رشدی را طی می‌کند، بر فرهنگ‌سازی در این زمینه و آگاه‌سازی کشاورزان از مزایای استفاده از سیستم آبیاری نوین اشاره کرد.

مدیر امور فنی مهندسی و آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت کنونی اراضی در این زمینه، اعلام کرد: تبدیل آبیاری سنتی به مدرن در 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی مورد مطالعه قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه دولت نیز در راستای تبدیل نوع آبیاری در اراضی حمایت‌های ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: 85 درصد از اقدامات مطالعه و نقشه‌برداری و آزمایش خاک در این زمینه به عهده دولت است که این امر رغبت تبدیل آبیاری به مدرن را در کشاورزان بالا می‌برد.

شمس با بیان اینکه از 400 هزار هکتار اراضی آبی آذربایجان غربی، در 145 هزار و 454 هکتار آبیاری مدرن پیاده شده‌است، ادامه داد: در تلاش برای افزایش میزان اراضی که از آبیاری نوین و مدرن در کشت محصول استفاده می‌کنند هستیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه تسهیلاتی نیز برای کشاورزان پرداخت می‌شود، اظهار داشت: دولت اهتمام جدی در تبدیل نوع آبیاری اراضی از سنتی به مدرن را دارد و در این میان نیازمند همکاری هر چه بیشتر بهره‌برداران هستیم.

انتهای پیام/61001/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول