اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

مرگ و میر ناشی از سکته‌ها و سرطان‌ها رو به افزایش است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: مرگ و میر ناشی از سکته‌ها و سرطان‌ها رو به افزایش است و باید در این زمینه جامعه را آگاه ساخت.

مرگ و میر ناشی از سکته‌ها و سرطان‌ها رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حسین محمدی امشب به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج در گردهمایی آموزشی خواهران طلبه بسیجی پایگاه‌های بسیج طلاب و روحانیان شهید مطهری شاهرود در مسجد امام حسن عسکری (ع) شاهرود، در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج و با اشاره به موضوع بهداشت و سلامت روحی و روانی اظهار کرد: امروز با توجه به زندگی ماشینی و درگیر شدن در مادیات، دچار مشکلات مختلف بهداشت روانی و فردی هستیم و سلامت روح و روان ما دچار خطر است.

وی افزود: امروز مخاطرات ما به دلیل زندگی ماشینی و کم‌تحرکی بسیار زیاد شده و مرگ و میر ناشی از سکته‌ها و سرطان‌ها رو به افزایش است و باید در این زمینه جامعه را آگاه ساخت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با تأکید بر لزوم توجه به مشکلات روحی و روانی گفت: این بیماری‌ها نشأت گرفته از زندگی امروز جامعه است و باید جامعه را به سمت تحرک بیشتر و استفاده از غذاهای طبیعی و سالم هدایت کرد.

محمدی با بیان اینکه بهداشت روان و خانواده سبب پرورش استعدادها و رشد و نمو درست می‌شود، بیان کرد: مادران ما باید تغذیه سالم داشته باشند تا بتوانند فرزندان سالم به جامعه تحویل دهند و این نیاز به توجه به تغذیه روحی و جسمی دارد.

وی تصریح کرد: امروز ما به سمت تجمل‌گرایی و مادیات سوق داده می‌شویم و این سبب تغییر ذائقه‌ها شده و همین باعث بروز بسیاری از مشکلات روحی و جسمی در جامعه و به‌خصوص بانوان که آسیب‌پذیرتر هستند، شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با بیان اینکه باید دقت شود تا درست زندگی کنیم، افزود: درست زندگی کردن به رعایت قوانین و مقرراتی است که انسان با رعایت آن‌ها به سمت سلامتی و سعادت هدایت می‌شود و دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین تمام این جهات را مورد بررسی قرار داده و دستورات مختلفی بیان کرده است.

وی با بیان اینکه امور در طب اسلام بسیار دقیق است، عنوان کرد: طب امام صادق (ع) و امام رضا (ع) را داریم که در آن توصیه‌های فراوانی به استفاده از مواد مغذی طبیعی و بر استراحت و زندگی سالم تأکید شده است و ما امروز کمتر بدان‌ها توجه داریم.

محمدی با تأکید بر لزوم توجه به نسل‌های آینده جامعه گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی در جامعه باید مراقب سلامت روحی و جسمی خود باشیم و بدانیم که هر چه جامعه در تکنولوژی پیشرفت کند مشکلات و نگرانی‌های او بیشتر و بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/74007/گ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود: مرگ و میر ناشی از سکته‌ها و سرطان‌ها رو به افزایش است معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: مرگ و میر ناشی از سکته‌ها و سرطان‌ها رو به افزایش است و باید در این زمینه جامعه را آگاه ساخت. به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود حسین محمدی امشب به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج در گردهمایی آموزشی خواهران طلبه بسیجی پایگاه‌های بسیج طلاب و روحانیان شهید مطهری شاهرود در مسجد امام حسن عسکری (ع) شاهرود در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج و با اشاره به موضوع بهداشت و سلامت روحی و روانی اظهار کرد: امروز با توجه به زندگی ماشینی و درگیر شدن در مادیات دچار مشکلات مختلف بهداشت روانی و فردی هستیم و سلامت روح و روان ما دچار خطر است. وی افزود: امروز مخاطرات ما به دلیل زندگی ماشینی و کم‌تحرکی بسیار زیاد شده و مرگ و میر ناشی از سکته‌ها و سرطان‌ها رو به افزایش است و باید در این زمینه جامعه را آگاه ساخت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با تأکید بر لزوم توجه به مشکلات روحی و روانی گفت: این بیماری‌ها نشأت گرفته از زندگی امروز جامعه است و باید جامعه ر
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول