اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم استان سمنان:

ورود به عرصه تجوید و قرائت مقدمه‌ توجه به مفهوم واقعی قرآن کریم باشد

رئیس ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم استان سمنان گفت: بدون تردید، ورود به عرصه تجوید و قرائت مقدمه‌ توجه به مفهوم واقعی قرآن کریم باشد.

ورود به عرصه تجوید و قرائت مقدمه‌ توجه به مفهوم واقعی قرآن کریم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رئیس ستاد برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان صبح امروز در نشست بررسی روند برگزاری این دوره از رقابت‌ها اظهار داشت: قرآن و تلاوت آن نور است و هر کس حتی سواد هم نداشته باشد، وقتی به آیات قرآن کریم نگاه می‌کند و صلوات بفرستد، برای وی ثواب منظور می‌شود و اثرات این نور در زندگی و جسم و جان و روح ما منعکس می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی گفت: ورود به عرصه تجوید و قرائت و حفظ مقدمه‌ای برای این است که مفهوم واقعی قرآن کریم دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از رسول مکرم اسلام (ص) مبنی بر اینکه «هر کس برای کسب رضایت خدا و آگاهی در دین قرآن بیاموزد، ثوابی مانند همه آنچه به فرشتگان و پیامبران و رسولان داده ‌شده، برای اوست»، گفت: هر خانواده‌ای که قرآن در آن مورد توجه باشد، بدون شک مقابل توطئه‌های دشمن بیمه شده است و همه تحت تأثیر قرآن کریم در مسیر درست حرکت می‌کنند.

رئیس ستاد برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: پدر خانواده زمانی که ببیند فرزندش صبح‌ها، قرآن کریم تلاوت می‌کند و اگر اقداماتی انجام داده که با فرهنگ اسلامی سازگار نیست، خجالت می‌کشد و مسیر نادرستش را ادامه نمی‌دهد.

واحدی تصریح کرد: امروز نفوذ ماهواره‌ها و فناوری‌های جدید و حجم انبوه فعالیت شبکه‌های مجازی غربی که به هر طریقی زمان ما را به خود اختصاص می‌دهد، همه مردم را در معرض تهاجم قرار داده است.

این مسئول بیان داشت: امروز هر کودک و خردسالی، گوشی تلفن همراه در دست دارد و عمدتاً نیز عضو شبکه‌های مجازی هستند و این امر می‌طلبد بسیار بیشتر از قبل در راستای تعمیق فرهنگ قرآنی تلاش شود.

رئیس ستاد برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: بخش عظیمی از شبکه‌های اجتماعی از سوی افراد مغرض و دشمنان مدیریت خاصی می‌شود تا اطلاعات و باورهای غلط فرهنگی را به خورد جامعه ایرانی و اسلامی دهند و امروز شاهد هستیم که متأسفانه فرهنگ ما را در حال تغییر دارند.

انتهای پیام/2249/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
رئیس ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم استان سمنان: ورود به عرصه تجوید و قرائت مقدمه‌ توجه به مفهوم واقعی قرآن کریم باشد رئیس ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم استان سمنان گفت: بدون تردید ورود به عرصه تجوید و قرائت مقدمه‌ توجه به مفهوم واقعی قرآن کریم باشد. به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان رئیس ستاد برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان صبح امروز در نشست بررسی روند برگزاری این دوره از رقابت‌ها اظهار داشت: قرآن و تلاوت آن نور است و هر کس حتی سواد هم نداشته باشد وقتی به آیات قرآن کریم نگاه می‌کند و صلوات بفرستد برای وی ثواب منظور می‌شود و اثرات این نور در زندگی و جسم و جان و روح ما منعکس می‌شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی گفت: ورود به عرصه تجوید و قرائت و حفظ مقدمه‌ای برای این است که مفهوم واقعی قرآن کریم دست پیدا کنیم. وی با اشاره به حدیثی از رسول مکرم اسلام (ص) مبنی بر اینکه «هر کس برای کسب رضایت خدا و آگاهی در دین قرآن بیاموزد ثوابی مانند همه آنچه به فرشتگان و پیامبران و رسولان داده‌شده برای اوست» گفت: هر خانواده‌ای که قرآن در آن مورد توجه باشد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول