اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیرجند در مجلس:

ورزشکاران سفیران فرهنگی هستند/ فرهنگ قهرمانی باید به فرهنگ پهلوانی تبدیل شود

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزشکار سفیری فرهنگی است، گفت: ورزش و فرهنگ قهرمانی باید به فرهنگ پهلوانی تبدیل شود.

ورزشکاران سفیران فرهنگی هستند/ فرهنگ قهرمانی باید به فرهنگ پهلوانی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌السلام سید محمدباقر عبادی امشب در گردهمایی جامعه ورزش شهرستان بیرجند که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای ورزشکار برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان بیرجند 23 شهید ورزشکار را به انقلاب اسلامی هدیه کرده است که هر یک از این غیور مردان در عرصه ورزش نیز قهرمانان صاحب نامی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بیرجند قلب تپنده ورزش خراسان جنوبی است، افزود: همان‌طوری‌که از بیرجند به عنوان شهری فرهنگی، علمی و نخبه پرور در کشور یاد می‌شود در سایه تعامل و همکاری مسئولان می‌تواند در عرصه ورزش نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خراسان جنوبی استعدادهای بالقوه ورزشی وجود دارد که در سایه تربیت مربیان دلسوز و حمایت معنوی و مالی مدیران استان بر سکوی قهرمانی میادین بین‌المللی ایستاده و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورده‌اند.

عبادی از ورزش به عنوان سفیر فرهنگی نام برد و تاکید کرد: در صورتیکه ورزشکاران صاحب نام به اخلاق اسلامی و منش پهلوی مزین باشند دچار خود کم بینی و خود باختی نمی‌شوند تا از فعالیت کنار روند و از خودشیفتگی و خودبینی دوری می‌کنند تا از تکامل بی‌بهره شوند.

وی روشنگری اجتماعی را مدیون خون شهدای انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر نگاه بسیجی در حوزه ورزش به وقوع بپیوندد چون همراه با گذشت، خدامحوری، مردانگی و به دور از زد و بندهای سیاسی است سبب موفقیت خواهد شد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی مهد هنر و تقوا است و خراسان جنوبی نیز در این رشته ورزشی سابقه دیرین و برجسته‌ای دارد لذا باید روش اخلاق مداری و پهلوان منشی این ورزش ملی را به سایر رشته‌های ورزشی تسری داد.

عبادی گفت: باید در جامعه ورزشی فرهنگ قهرمانی به فرهنگ پهلوانی تبدیل شود و در ورزش با فرهنگ عجین شود تا ورزشکاران در هر دو بعد جسمانی و روحی رشد و بالندگی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ورزش متکی به کمک‌های مالی دولت با فراز و نشیب‌های مقطعی مواجه می‌شود، گفت: باید بخش خصوصی و شرکت‌های دولتی به کمک ورزش آیند و در توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ورزش نقش ایفا کنند و نمایندگان مردم شریف خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز از تبصره ماده‌های قانونی برای جذب اعتبار دریغ نخواهند کرد تا پروژه‌های نیمه‌تمامی چون استادیوم 15 هزار نفری بیرجند زودتر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/69014/ن30/ض1002

با کلیک اینجا هم‌اکنون عضو شبکه «فارس خراسان جنوبی» در تلگرام شوید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول