اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

ایجاد و تقویت واحدهای لبنی در چرام

معاون بهبود تولیدات دامی کهگیلویه و بویراحمد بر ایجاد و تقویت واحدهای لبنی در چرام تاکید کرد.

ایجاد و تقویت واحدهای لبنی در چرام

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، محمدجعفر طالبیان‌پور، شامگاه چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار چرام با اشاره به مشکلات کالاهای کشاورزی و دامی به بحث لبنیات اشاره داشت و اظهار کرد: توسعه فروشگاه‌های سنتی و نیمه سنتی باید در استان کهگیلویه و بویراحمد، اهمیت پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات دامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بحث دام، امسال سرمایه در گردشی نداریم، عنوان داشت: نیاز است به صورت همه‌جانبه در این زمینه تلاش شود که برگزاری همایش سرمایه‌گذاران استان در این راستا می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی با اظهار تاسف از اینکه در قرن 21 ما از نظر غذایی بهداشت خوبی نداریم، ابراز کرد: بهترین غذا شیر است و پیشنهاد ما این است که با نظارت علوم پزشکی لبنیات‌های سنتی در چرام ایجاد و تقویت شود.

در ادامه رحمت‌الله تیموری‌فر نیز با اشاره به توزیع میوه در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: میوه‌های پایان سال فقط در یاسوج توزیع می‌شود و گاهاً مشاهده شده همان میوه‌ای که در یاسوج با قیمت تعاونی بین مردم توزیع می‌شود، در چرام با قیمت چند برابر به فروش می‌رسد.

شهردار چرام با تاکید بر این مطلب که وضعیت باید به گونه‌ای باشد که شهرستان‌های گرمسیری بتوانند از این میوه‌ها استفاده کند، به وضعیت گوشت نیز گریزی داشت و گفت: در شهر یاسوج برخی از قصابی‌ها گوشت را به قیمت پایین در اختیار مردم قرار می‌دهند، اگر امکان‌پذیر باشد قصابی‌های چرام هم حمایت شوند تا این گوشت را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود به محصولات لبنی اشاره کرد و متذکر شد: در شهر چرام، کسانی که دنبال تولید شیر و دام هستند زیاد حمایت نمی‌شوند.

تیموری‌فر: تصریح کرد: استان ما می‌تواند از نظر دامی و کشاورزی در سطح کشور، حرفی برای گفتن داشته باشد چراکه پتانسیل زیادی دارد ولی از استان‌های همجوار گوشت وارد می‌کنیم و این باعث تاسف است.

انتهای پیام/82002/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول