اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد

اعزام 15 کاروان دانش‌آموزان خراسان جنوبی به راهیان نور در سال تحصیلی جدید

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه اعزام به راهیان نور در قالب کاروانی است، گفت: از ابتدای سال تحصیلی 94ـ95 تاکنون 15 کاروان دانش‌آموزی به راهیان نور اعزام شده‌اند.

اعزام 15 کاروان دانش‌آموزان خراسان جنوبی به راهیان نور در سال تحصیلی جدید

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی 94ـ95، اظهار داشت: اعزام راهیان نور ویژه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه است که بر اساس سهمیه اختصاص یافته به استان و با همکاری و تعامل آموزش و پرورش و سپاه استان انجام می‌شود.

وی اذعان داشت: اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور با ناوگان مسافربری شرکت اتوبوسرانی جوان سیر صورت می‌گیرد.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه اعزام به راهیان نور در قالب کاروانی است، افزود: از ابتدای سال تحصیلی 94ـ95 تاکنون 15 کاروان به راهیان نور اعزام شده‌اند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه هزار و 411 نفر از این کاروان‌ها دانش‌آموز پسر و 688 نفر دانش‌آموز دختر بوده است، تصریح کرد: در مجموع در اعزام دو اردو با احتساب عوامل اجرایی، 2 هزار و 242 نفر اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش اعتباری در این رابطه به استان ابلاغ نشده است، ادامه داد: 50 درصد از اعتبار اعزام راهیان نور بر عهده آموزش و پروش و 50 درصد بر عهده سپاه پاسداران است.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برای اعزام به این اردوها در سال جاری مبلغ 45 هزار تومان از دانش‌آموزان متقاضی اخذ می‌شود.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه اردوی راهیان نور پنج روزه است، اظهار کرد: هزینه‌ای که از دانش‌آموزان اخذ می‌شود جوابگو نیست و تنها می‌تواند هزینه پذیرایی را تا حدودی تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود در رابطه با اردوهای راهیان نور اعتبارات لازم اندیشیده شود تا اعزام‌ها بهتر صورت بگیرد.

انتهای پیام/69034/ش20/ض1002

با کلیک اینجا هم‌اکنون عضو شبکه «فارس خراسان جنوبی» در تلگرام شوید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول