اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خبر داد

پرداخت 4 میلیارد و 600 میلیون ریال وام خودکفایی در ماهنشان

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان از پرداخت 4 میلیارد و 600 میلیون ریال وام خودکفایی در ماهنشان خبر داد.

پرداخت 4 میلیارد و 600 میلیون ریال وام خودکفایی در ماهنشان

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد در حمایت از مددجویان اقدام به ارائه خدمات حمایتی بر اساس نیازهای آنها می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در طرح شهید رجایی سالمندان نیازمند بالای 60 سال سن روستایی و عشایری زیر چتر حمایتی کمیته امداد قرار می‌گیرند، افزود: مشمولان طرح مددجویی نیز شامل افراد و خانوارهای نیازمند از قبیل ایتام، بی‌سرپرستان، از کار افتادگان، سالمندان، بیماران و... است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌هزار و 491 خانوار مددجو در قالب طرح شهید رجایی و طرح مددجویی زیرپوشش کمیته امداد ماهنشان هستند، گفت: این تعداد خانوار شامل 2 هزار و 985 مددجو است.

این مسئول با اشاره به اینکه از جمله خدمات حمایتی قابل ارائه توسط کمیته امداد پرداخت بیمه تامین اجتماعی، خدمات فرهنگی و آموزش و خدمات عمرانی و وام‌های بهسازی است، اضافه کرد: پرداخت کمک هزینه ازدواج، پرداخت وام‌های قرض الحسنه و ارائه خدمت تغذیه‌ای به کودکان زیر 6 سال نیازمند از دیگر خدماتی است که کمیته امداد ارائه می‌دهد.

غفاری با اشاره به اینکه از مهم‌ترین خدمات کمیته امداد پرداخت وام خودکفایی به مددجویان است، تصریح کرد: امسال 55 فقره وام خودکفایی به مددجویان ماهنشانی پرداخت شده است که 21 مورد آن از محل منابع امداد و 33 فقره آن از محل منابع بانکی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال به 165 خانوار با حج جمعیتی 354 نفر نیز خدمات بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده است، اضافه کرد: در قالب این خدمات که با هدف تامین آتیه مددجویان ارائه شده است، 895 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه در بخش عمرانی و تعمیرات منازل مسکونی مددجویی نیز در زمینه 60 مورد مسکن اقدام شده است، افزود: در این زمینه 470 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: خدمات ارائه شده در بخش عمران و مسکن در قالب تعمیر، بهسازی، ساخت و نوسازی منازل مسکونی مددجویی و با اجرای طرح رضوان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و خیرین ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 198 فقره وام قرض‌الحسنه نیز به منظور رفع نیازهای معیشتی، تحصیلی، فرهنگی و ... مددجویان پرداخت شده است، اضافه کرد: کمیته امداد برای پرداخت این وام‌ها 2 میلیارد و 900 میلیون ریال هزینه کرده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه امسال 39 فقره کمک هزینه ازدواج نیز در شهرستان ماهنشان اهدا شده است، افزود: مبلغ هزینه شده در این بخش 640 میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ کمک هزینه پرداختی به هر نوعروس 20 میلیون ریال و مبلغ پرداختی به تازه دامادها 5 میلیون ریال بوده است، اضافه کرد: این کمک هزینه‌ها پس از برگزاری دوره‌های آموزشی به مددجویان اهدا شده است.

انتهای پیام/73005/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول