اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فراکسیون نخل و خرمای مجلس تأکید کرد

لزوم تمرکز دولت بر توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی خرما

رئیس فراکسیون نخل و خرمای مجلس شورای اسلامی بر لزوم تمرکز دولت بر توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی خرما، به‌منظور رفع مشکلات نخلداران تأکید کرد.

لزوم تمرکز دولت بر توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی خرما

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد شامگاه پنج‌شنبه در نشست با جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد دشتستان اظهار داشت: توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه از راهکارهای اصلی دستیابی به توسعه پایدار در مناطق مختلف کشور است.

وی افزود: استان بوشهر در حوزه کشاورزی و تولید خرما ظرفیت بالایی دارد، که تاکنون به نحو مطلوب از این ظرفیت برای اعتلای استان استفاده نشده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس خاطرنشان کرد: استان بوشهر بالغ بر پنج میلیون اصله نخل در خود جای داده، که بیشترین میزان آن متعلق به شهرستان دشتستان است.

موسوی‌نژاد در ارتباط با میزان خرمای تولیدی استان بوشهر، بیان داشت: بر اساس آمار اعلام شده، سالانه بیش از 150 هزار تن خرما در مناطق خرماخیز استان بوشهر تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه راهکارهای رفع مشکل نخلداران را به دولتمردان گفته‌ایم، اضافه کرد: نخلداران استان بوشهر با مشکلات زیادی مواجه هستند که انتظار داریم مسئولان دولتی برنامه‌ای جامع برای کاهش تدریجی و رفع این مشکلات ارائه کنند.

* الزامات و نتایج توسعه صنایع فرآوری خرما

رئیس فراکسیون نخل و خرمای مجلس شوای اسلامی اذعان داشت: توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی محصول خرما نکته مهمی است که دولتمردان باید بر آن تمرکز داشته باشند.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: ایجاد صنایع فرآوری و بسته‌بندی خرما موضوعی است که در رفع مشکل فروش خرمای تولیدی استان بوشهر نیز می‌تواند اثرات زیادی داشته باشد.

وی ادامه داد: رفع بخشی از مشکل اشتغال در استان بوشهر و شهرستان‌های خرماخیز از دستاوردهای ارزشمندی است که ایجاد صنایع تبدیلی خرما به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین صنایع بسته‌بندی خرمای کشور در شهرک صنعتی برازجان احداث شده است که در رفع مشکلات خرمای استان و دشتستان اثرگذار خواهد بود.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: براساس اطلاعات موجود اگر مشکل سرمایه‌ در گردش این واحد صنعتی برطرف شود، این واحد صنعتی قابلیت اشتغال بیش از 200 نفر و خریداری بالغ بر 30 هزار تن خرمای تولیدی دشتستان را دارد.

انتهای پیام/2451/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول