اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه شاهین‌شهر:

حملات هوایی روسیه علیه گروه تروریستی داعش، آمریکا را روسیاه کرد

امام‌ جمعه شاهین‌شهر گفت: حملات هوایی روسیه علیه گروه تروریستی داعش، آمریکا را روسیاه کرد.

حملات هوایی روسیه علیه گروه تروریستی داعش، آمریکا را روسیاه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهین‌شهر با سفارش به رعایت تقوای الهی فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان عبدالله الحسین(ع) را تسلیت گفت و اظهار کرد: واژه اربعین یا 40 در روایت به آن بسیار توصیه و سفارش شده است به این دلیل که پیامبر اکرم(ص) در 40 سالگی به مقام نبوت رسید یا در نماز شب مستحب است 40 نفر را دعا کرد و یا اینکه یاد اموات در شب 40 بسیار سفارش شده است.

وی با بیان اینکه موضوعیت هم ندارد که واژه اربعین یا 40 را به هر چیزی نسبت دهیم، افزود: زیارت اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) به همین منظور نوشته‌شده و امام حسن عسکری(ع) در این زمینه می‌فرمایند «علامات مؤمن 5 چیز هست که یکی از آن‌ها زیارت اربعین است».

امام‌ جمعه شاهین‌شهر با بیان کردن اهداف قیام امام حسین(ع) گفت: یکی از دلایل این قیام نجات اسلام از دست حکومت فاسد بنی‌امیه بود.

وی ادامه داد: هر قیامی دارای 2 عنصر مهم خون و پیام است، بنابراین کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب(س) و امام سجاد(ع) به‌عنوان 2 پیام‌رسان این حادثه عظیم تاریخی نبودند اهداف شوم و پلید یزید را در زمان اسارت برای همگان آشکار نمی‌کردند.

ملکیان خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) با قیام خود نشان داد دین اسلام دارای چه ارزش و اهمیتی که برای نجات جان آن از دست حکام شیطان‌صفت باید از جان و مال و فرزندان خود گذشت و اسلام  را برای همیشه بیمه عمر کرد.

وی به روایتی از امام صادق(ع) در مورد پیاده‌رویی اربعین اشاره‌ای کرد که می‌فرماید «هرکسی قدمی در روز اربعین برای زیارت جد بزرگوارم امام حسین(ع) بردارد خداوند متعال نسبت به هر قدم او حسنه‌ای در اعمالش اضافه خواهد کرد»، اظهار داشت: علامه سید حسن امینی می‌گوید«حادثه عظیم کربلا همه علمای جهان اسلام را در آن زمان تکان داد و باعث افزایش شمار شیعیان عاشق عبدالله الحسین(ع) شد».

خطیب نماز جمعه‌های شاهین‌شهر به کنگره صهیونیستی که در 1380 برای نجات جان این رژیم جعلی با حضور اندیشمندان مذاهب مختلف جهان تشکیل شد اشاره‌ای کرد و گفت: آن‌ها به این نتیجه رسیدند که تنها دین و مذهبی که موجودیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد یکی پرچم سرخ حسینی(ع) است که درس ایثارگری و ازخودگذشتگی می‌دهد و دیگری پرچم سبز مهدوی است که امید به آینده ایجاد می‌کند، که مرتبط به مذهب تشیع است.

وی بیان کرد: عزاداری عبدالله الحسین(ع) مقدمه قیام امام زمان(عج) است، چراکه امام زمان(عج) خود را به واسطه جد بزرگوارش امام حسین(ع) معرفی می‌کند.

ملکیان به حضور میلیونی مسلمانان سراسر جهان در پیاده‌رویی اربعین سال گذشته اشاره داشت و اذعان کرد: این حرکت‌هایی که محور اتحاد مسلمانان نیز محسوب می‌شود خنثی‌کننده تمامی نقشه‌های استکبار جهانی به‌ خصوص آمریکا و رژیم فاسد و جعلی صهیونیستی است.

وی در ادامه به یادآوری مناسبت‌های پیش رو در روزهای هفته جاری از جمله 7 آذر مصادف با روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، 9 آذر مصادف با روز بزرگداشت شیخ مفید، 10 آذر مصادف با شهادت عالم مجاهد آیت‌الله سید حسن مدرس(1316ش) روز مجلس شورای اسلامی، روز جهانی مبارزه با ایدز ، 11 آذر مصادف با شهادت میرزا کوچک خان جنگلی رهبر قیام مردمی جنگل(1300ق)، اربعین امام حسین(ع) و یاران فداکارش در کربلا(61ق) و 12 آذر مصادف با تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران(1358ش) و روز جهانی معلولین اشاره کرد.

امام‌ جمعه شاهین‌شهر گفت: شهیدان میرزا کوچک خان جنگلی و مدرس با ورود به دنیای سیاست هر کدام در حوزه خود به نحوی بر استکبار جهانی تاخته‌اند.

وی بیان کرد: شهید مدرس با هوش و نبوغ علمی سرشار خود یک انسان استثنایی بود که امام (ره) می‌فرماید «شهید مدرس ستاره‌ای درخشان در آسمان تاریک کشور بود».

امام‌ جمعه شاهین‌شهر به نزدیک شدن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در 7 اسفندماه امسال اشاره کرد و افزود: مردم باید شهید مدرس را برای برگزیدن نماینده خود در مجلس شورای اسلامی الگو و اسوه قرار دهند چراکه مجلس بازوی کارآمد نظام و رهبری است.

ملکیان در ادامه با بیان اینکه تصویب قانون اساسی در (1358ش) میثاق ملی برای ملت ایران است که بسیار هوشمندانه و مستحکم و عاری از گونه قانون‌گریزی به نگارش درآمده است، تأکید کرد: نباید تمام تلاش و سرمایه‌گذاری دشمن برای از بین بردن و کم‌اهمیت جلو دادن قانون اساسی را نادیده بگیریم چراکه عمل به قانون اساسی علاج تمامی دردهای کشور است.

وی به نشست اخیر مجمع صادرکنندگان گاز جهان در هفته گذشته (تهران) اشاره داشت و تصریح کرد: مهم‌ترین خبر این مجمع دیدار 2 ساعته رئیس‌جمهور روسیه با رهبر معظم انقلاب بود که پوتین با اهدای یک جلد قرآن نفیس خطی به رهبر معظم انقلاب عصبانیت غرب را دوچندان کرد.

امام‌ جمعه شاهین‌شهر به حوادث تروریستی کشور سوریه پرداخت و گفت: روسیه با حملات هوایی خود علیه گروهک تکفیری صهیونیستی داعش آمریکا را به‌شدت روسیاه کرد.

ملکیان در پایان به دیدار 2 هزار و 500 نفر از فرماندهان بسیج با رهبر معظم انقلاب اشاره و تبیین کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار بسیج را یک ذخیره و گنج بی‌پایان معرفی کردند که ملت ایران به‌خوبی آن را حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/63070/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول