اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مسئولان از موضوع تأمین امنیت مرحله برگشت زائران اربعین غافل نشوند

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه لازم است از ابتدا تا انتهای برنامه اربعین امنیت لازم برقرار شود، گفت: مسئولان از موضوع تأمین امنیت مرحله برگشت زائران اربعین غافل نشوند.

مسئولان از موضوع تأمین امنیت مرحله برگشت زائران اربعین غافل نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز و به ریاست فتاح محمدی جلسه برنامه‌ریزی مراسم اربعین در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: این یک حرکت معنوی و سیاسی بوده که تجلی قدرت جهان اسلام است.

فتاح محمدی بیان کرد: اربعین یک حرکت مقتدرانه از جهان اسلام و بهترین موقعیت برای مقابله با جنگ نرم دشمن است که باید از آن به درستی در راستای قدرت‌نمایی جهان اسلام استفاده کرد.

این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به خوبی از اربعین با نام رستاخیز یاد کرده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم به برکت خون امام حسین و عزتی که به این مملکت بخشیده است بتوانیم در برابر توطئه‌های دشمنان به خوبی مقابله کنیم.

وی قیام امام حسین(ع) را افتخاری برای جهانیان دانست و با بیان اینکه این قیام تنها به مسلمانان مربوط نیست بلکه همه از آن به عنوان یک قیام تاریخی و زنده برای همیشه یاد می‌کنند، تصریح کرد: این قیام به حدی بود که صدام نیز در برابر آن به کرنش افتاده بود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) به اندازه‌ای آوازه دارد که گاندی در هندوستان به آن تأسی می‌کند.

محمدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به خوبی در راستای تأمین امنیت این مراسم بزرگ و معنوی اقدام کرده است، افزود: همه شرایط برای برگزاری این مراسم توسط مسئولان جمهوری اسلامی فراهم شده است.

این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اما باید از این نکته غافل نشویم که تأمین امنیت تنها برای مرحله مشرف شدن نیست بلکه لازم است تمهیدات لازم برای برگشتن از نظر امنیتی هم تأمین شود.

وی گفت: باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم تا دشمنان از هرگونه غفلت در برگشت زائران استفاده کنند لذا باید همه مسئولان همان‌گونه که برای مرحله رفت زائران و امنیت آن برنامه‌ریزی می‌کنند برای مرحله برگشت نیز برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

محمدی تصریح کرد: در خصوص موضوع تصادفات احتمالی هم باید پلیس‌راه همه تمهیدات لازم را برای ایجاد امنیت در جاده‌های استان در هنگام عزیمت و یا برگشت زائران فراهم کند.

این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید در حد امکان و با برنامه‌ریزی و تأمین امنیت جاده‌ها تصادفی رخ دهد و مشکلی برای زائران ایجاد شود، افزود: به همین خاطر لازم است تا از هم‌اکنون پلیس‌راه همه تمهیدات لازم را اندیشیده باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه لازم است در قسمت‌هایی از استان ایستگاه‌های صلواتی دایر شود، افزود: باید در منطقه خیرآباد یک مکان خوب و در خور شأن برای ایستگاه صلواتی ایجاد شود تا علاوه بر زائران هم‌استانی، سایر زائرانی که از این مسیر تردد می‌کنند از مزایای آن استفاده کنند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از صدا و سیمای استان خواست تا از یکی از کاروان‌های زائران اربعین این استان که برنامه‌های فرهنگی مناسبی دارند مستندی برای استان تهیه کند.

انتهای پیام/2571/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول