اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون صنایع‌دستی کشور صورت گرفت

گشایش نخستین بازارچه دائمی صنایع‌دستی شمال فارس در آباده

نخستین بازارچه دائمی صنایع‌دستی شمال فارس با حضور معاون صنایع‌دستی کشور و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس در تیمچه صرافیان آباده گشایش یافت.

گشایش نخستین بازارچه دائمی صنایع‌دستی شمال فارس در آباده

به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، نخستین بازارچه دائمی صنایع‌دستی شمال فارس عصر امروز با حضور معاون صنایع‌دستی کشور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، معاون صندوق توسعه کارآفرینی امید، فرماندار آباده، شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی شهرهای آباده و سایر مسئولان شهرستانی و هنرمندان صنایع‌دستی در تیمچه صرافیان آباده گشایش یافت.

فرماندار آباده در جلسه‌ای که پیش از آیین گشایش این بازارچه در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد با اشاره به پیگیری و تلاش چندساله مسئولان شهرستانی در مرمت و ساماندهی تیمچه صرافیان و بهره‌گیری از این ظرفیت در برپایی نخستین بازارچه دائمی صنایع‌دستی شمال فارس از حمایت مسئولان استانی و کشوری تقدیر کرد.

محمدرضا زارع به ظرفیت هنری و فرهنگی کم‌نظیر آباده اشاره کرد و با گرامیداشت بزرگان و فرهیختگان شهرستانی و فعالان بااستعداد عرصه‌های فرهنگی، هنری، علمی، عرفان، نویسندگی و... این شهرستان اظهار داشت: وجود انجمن سینمای جوان از سال 1345، پیشینه هنرنمایی در منبت و فرش‌بافی و ... در آباده نشان از اصالت هنری و فرهنگی این شهرستان دارد که باید به‌خوبی از آن بهره برد و در راستای ارتقای این توانایی‌ها کوشید.

وی با بزرگداشت یاد و خاطر 400 شهید آباده به وجود 800 جانباز و اعزام 24 هزار رزمنده از این شهرستان به میدان جنگ در دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: دفاع از راه امام و شهدا و آرمان‌های انقلاب، تبعیت از مقام معظم رهبری و دفاع و صیانت از استقلال و عظمت ایران اسلامی سند افتخار مردم و مسئولان این شهرستان است.

فرماندار آباده به عظمت و اقتدار و نقش مؤثر و غیرقابل‌انکار ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای اشاره و بیان کرد: ایران اسلامی نه ظلم می‌کند و نه زیر بار ظلم می‌رود و تنها با مدد اللهی، زیر سایه قرآن و اسلام، تبعیت از رهبری، انسجام ملی و حرکت در مسیر امام و شهدا به این صلابت دست یافته است.

این مسئول مذاکره ابرقدرت‌های بین‌المللی با ایران اسلامی را موفقیت خواند و برجام را فرصتی دانست که باید به‌خوبی، با درایت و هوشیاری برای دستیابی به پیشرفت از آن بهره گرفت.

زارع در پایان سخنان خود به اهمیت رونق گردشگری و توجه به صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال پایدار و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشور اشاره و بر لزوم مساعدت مسئولان استانی و کشوری در راستای برنامه‌ریزی دقیق و بازاریابی صنایع‌دستی و ساماندهی به بازار عرضه و فروش این محصولات تأکید کرد.

به گزارش فارس، تیمچه صرافیان آباده اثر به‌جامانده از دوران قاجار در دوطبقه و 36 حجره و محلی برای دادوستد بوده که حدود 120 سال پیش به دست توانای استاد رضا یزدی در بافت قدیم این شهر (بازار کهنه) ساخته ‌شده است.

 درب ورودی تیمچه از جنس چوب است که حاشیه و چارچوب آن به طرز زیبایی منبت‌کاری شده و سردر ورودی آن به‌صورت نیم‌دایره با اشکال شیر و گل‌وبوته گچ‌کاری شده است.

انتهای پیام/2448/گ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول