اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه نور خبر داد

تلاش سپاه و بسیج در اطفای حریق جنگل شهرستان نور/ اعزام بالگرد از فردا

فرمانده سپاه ناحیه نور، گفت: سپاه و بسیج مشارکت جدی در اطفای حریق جنگل منطقه واز و گزناسرای چمستان نور داشتند.

تلاش سپاه و بسیج در اطفای حریق جنگل شهرستان نور/ اعزام بالگرد از فردا

حسین محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور، درباره امدادرسانی برای اطفای حریق در جنگل‌های نور اظهار کرد: پس از اطلاع از آتش‌سوزی در مناطق جنگلی روستای واز و گزناسرا از توابع بخش چمستان شهرستان نور، در نخستین ساعات روز پنج‌شنبه حدود 40 نفر از پرسنل سپاه و بسیج به منطقه اعزام شدند و با کمک اهالی و یگان حفاظت از منابع طبیعی تا ساعات پایانی روز موفق به اطفا حریق شدند.

وی افزود: به دلیل خاموش کردن سنتی و دستی و وزش باد مجددا در نخستین ساعات بامداد جمعه حریق گزارش شد که مجددا نیروهای سپاه و بسیج برای کمک به اهالی و یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان نور به منطقه اعزام و تا حدود ساعت 16 آتش به کلی مهار شد، اما با توجه به وضعیت منطقه و وجود برگ‌های خشک و وزش باد احتمال شروع مجدد آتش‌سوزی دور از انتظار نبود.

فرمانده سپاه ناحیه نور، ادامه داد: صبح امروز نیز نیروهای سپاه و بسیج برای بررسی اوضاع به منطقه اعزام شدند، و باقیمانده کنده‌ها و آتش‌های زیر خاکستر که سبب آتش‌سوزی مجدد شد را کنترل کردند و با توجه به وجود مه و ابرناکی آسمان و ریزش خفیف باران باقیمانده‌ آتش و دود مهار شد.

این مسئول اضافه کرد: بالگرد اعزامی اطفای حریق که با نقص فنی زمین‌گیر شده بود، تعمیر شد و از همان منطقه (روستای فولادکلای چمستان ـ مجاور منطقه آتش‌سوزی) آبگیری کرد و آماده به کار است و فعلا در منطقه حضور دارد.

محمودی با اشاره به خسارت تقریبی بیش از 20 هکتار از جنگل‌های منطقه واز و گزناسرا گفت: بالگرد مذکور صبح فردا با پرواز در منطقه اقدام به آب‌پاشی در این منطقه می‌کند تا از بروز مجدد آتش‌سوزی جلوگیری شود.

انتهای پیام/86023/ش20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول