اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

وزنه‌برداری قهرمانی جهان - آمریکا

رکورد رضازاده شکسته شد/ سقوط مولایی به رده شانزدهم

با اتمام مسابقات گروه A دسته فوق سنگین مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان، بهادر مولایی در جایگاه شانزدهم این دسته قرار گرفت.

رکورد رضازاده شکسته شد/ سقوط مولایی به رده شانزدهم

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از آمریکا، در آخرین دیدار از هشتاد و یکمین دوره مسابقات جهانی وزنه برداری که مرحله دوم مسابقات کسب سهمیه المپیک ریودوژانیرو نیز بود 12 وزنه بردارا گروه A دسته 105+ کیلوگرم در غیاب بهداد سلیمی و آلبگوف روس قهرمانان سال 2013 و 2014 جهان به مصاف هم رفتند.

در این دیدار که به دلیل غیبت پولادمردان کشورمان برای ایرانیان یکی از سردترین و بی روح ترین مسابقات دسته فوق سنگین مسابقات وزنه برداری بود، وزنه بردار روس‌ها الکسی لووچف با مهار وزنه‌های 211 و 264 به مدال طلای این دسته دست یافت.

با اتمام دیدار این دسته، بهادر مولایی که در جایگاه پنجم گروه B قرار گرفته بود به جایگاه شانزدهم جدول دسته فوق سنگین سقوط کرد. وی با این عنوان 10 امتیاز برای تیم ملی کشورمان بدست آورد.

هر شش رکورد یک‌ضرب، دو ضرب و مجموع جوانان و بزرگسالان جهان در این دسته متعلق به ایرانیان بود. سعید علی حسینی با 206، 245 و 451 کیلوگرم رکورددار جوانان جهان است و بهداد سلیمی با 214 رکورددار یکضرب، حسین رضازاده با 263 و 472 کیلوگرم رکورددار دو ضرب و مجموع مسابقات جهانی بود که لووچف این رکورد را شکست.

الکسی لووچف وزنه بردار روس‌ها که سال گذشته اوت کرده بود، در سومین حرکت خود و در حالی که در دومین حرکت وزنه 248 کیلوگرمی را مهار کرده بود برای شکستن رکورد حسین رضازاده اقدام کرد و توانست این رکورد را با مهار وزنه 264 کیلوگرمی یک کیلوگرم در دو ضرب و با مجموع 475 کیلوگرم 3 کیلوگرم در مجموع ارتقا بخشد.

وزنه‌برداران کشورهای گرجستان و استونی هم با مجموع 454 و 438 کیلوگرم به مدال های نقره و برنز دست یافتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول