اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

بهره‌برداری از فاز اول منطقه نمونه گردشگری «رایان کشه» در شهرستان نطنز

ظهر امروز فاز اول منطقه نمونه گردشگری «رایان کشه» در شهرستان نطنز با حضور مدیرکل نظارت سازمان میراث فرهنگی کشور، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان و جمعی از مسئولان شهرستان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از فاز اول منطقه نمونه گردشگری «رایان کشه» در شهرستان نطنز

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز حسین یزدانمهر در حاشیه افتتاح مجتمع تفریحی رایان کشه نطنز اظهار کرد: ظهر امروز و با حضور مدیرکل نظارت سازمان میراث فرهنگی کشور، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان و جمعی از مسئولان شهرستان نطنز، فاز اول منطقه نمونه گردشگری «رایان کشه» نطنز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: منطقه نمونه گردشگری رایان کشه نطنز یکی از مناطق نمونه گردشگری استان اصفهان است که در شهریورماه 1386 به تصویب هیئت دولت رسید.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نطنز تصریح کرد: احداث مجموعه رفاهی گردشگری منطقه کشه با عنوان دهکده گردشگری و تفریحی رایان در سه فاز شامل هتل، پیست اسکی، کمپ کوهنوردی، دریاچه مصنوعی و پل معلق در سال 1388 در فضایی در حدود 65 هکتار توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی آغاز شد.

وی تأکید کرد: فاز نخست این مجموعه با سرمایه‌گذاری 180 میلیارد ریال شامل ویلا، دریاچه مصنوعی ،زیپ لاین و پل معلق امروز به بهره‌برداری رسید.

یزدانمهر با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در توسعه و احیای مناطق نمونه گردشگری ابراز امیدواری کرد: مشکلات این مجموعه با بررسی و حمایت مسئولان برطرف شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نطنز گفت: شهرستان نطنز دارای چهار منطقه نمونه گردشگری محور ابیانه، کشه، اریسمان و امامزاده آقا علی عباس (ع) و بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری است که 120 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، منطقه نمونه گردشگری رایان کشه در فاصله 30 کیلومتری شهر نطنز و 90 کیلومتری مرکز استان در دامنه کوهه‌ای کرکس و در جوار منطقه شکارممنوع کرکس قرار گرفته است.

انتهای پیام/63025/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول