اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

افراش تشریح کرد

3 طرح پیشنهادی سازمان دارالقرآن برای ایام‌الله دهه فجر

دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر با اشاره به لزوم برگزاری طرح ملی قرآنی در ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی به ارائه 3 پیشنهاد سازمان دارالقرآن به منظور ایجاد فضایی قرآنی در دهه فجر پرداخت.

3 طرح پیشنهادی سازمان دارالقرآن برای ایام‌الله دهه فجر

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های  قرآنی خبرگزاری فارس، دومین جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی امروز 9 آذرماه با حضور جمعی از اعضای این کمیته در سازمان دارالقرآن برگزار شد.

در این نشست یوسف افراش دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر به ارائه پیشنهاداتی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر ایام‌الله دهه فجر پرداخت و گفت: براساس صحبت‌هایی که در جلسه قبل صورت گرفت، هر کدام از سازمان‌ها قرار شد پیشنهادات خود را برای ارائه یک طرح ملی و قرآنی در دهه فجر ارائه دهند که سازمان دارالقرآن 3 طرح را پیشنهاد کرده است.

وی گردهمایی بزرگ حافظان کلام وحی را یکی از پیشنهادهای سازمان دارالقرآن برای ایام‌الله دهه فجر عنوان کرد و افزود: در این گردهمایی قریب به 10 هزار حافظ یک تا 30 جزء قرآن کریم، در سالنی بزرگ هم‌چون سالن 10 هزار نفری استادیوم آزادی حضور خواهند یافت و به‌صورت هماهنگ سوره مبارکه فجر را تلاوت خواهند کرد.

افراش اجرای این طرح را در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن 10 میلیون حافظ قرآن کریم دانست و گفت: در این همایش می‌توان علاوه بر گزارشی از فعالیت دستگاه‌های مختلف در عرصه حفظ قرآن کریم از قاریان و حافظان برتر 3 دهه اخیر، تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه مسابقه بزرگ اینترنتی با موضوع قرآن و عترت نیز می‌تواند در ایام‌الله دهه فجر فضای قرآنی در جامعه ایجاد کند، خاطرنشان کرد: برای برگزاری این مسابقه می‌توان کتابی در نظر گرفت و با کمک رسانه‌ها و مؤسسات قرآنی تبلیغات آن را در جامعه منعکس کرد، همچنین مراسم اختتامیه این مسابقه بزرگ قرآنی، می‌تواند در دهه فجر برگزار و به 114 نفر از برگزیدگان این مسابقه هدایایی اعطا شود.

افراش اجرای طرح‌های قرآنی ملی در ایام‌الله دهه فجر را گامی به سوی هدف‌مند کرده فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: یکی دیگر از پیشنهادات سازمان دارالقرآن برگزاری جشنواره بزرگ قرآنی فجر به‌صورت غیرحضوری است. در این جشنواره می‌توان 10 رشته هم‌چون تواشیح، سرود، ابتهال، خطاطی، نقاشی، عکس، سایت، نرم‌افزار، فیلم کوتاه و کتاب در نظر گرفت و در پایان نیز به برترین‌های هر رشته جوایزی اهدا کرد.

وی برگزاری طرح‌های قرآنی به‌صورت ملی را مستلزم حمایت و هماهنگی تمامی نهادها و سازمان‌های عضو کمیته قرآن ستاد دهه فجر عنوان کرد و افزود: برای اجرای طرح ملی و فراگیر در ایام‌الله دهه فجر حدود 250 میلیون تومان هزینه نیاز است که باید توسط سازمان‌های مختلف تأمین شود.

در این جلسه هر کدام از نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای عضو کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه برگزاری این طرح‌ها و سایر طرح‌های پیشنهادی پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول