اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه:

مراکز خصوصی کرمانشاه بیشترین بار مراجعه سرپایی را به دوش می‌کشند

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: مراکز خصوصی استان بیشترین بار مراجعه درمان سرپایی را به دوش می‌کشند.

مراکز خصوصی کرمانشاه بیشترین بار مراجعه سرپایی را به دوش می‌کشند

امید قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: اغلب بار بستری بیماران در استان کرمانشاه بر دوش مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی است.

وی بیشترین بار مراجعه در بخش درمان سرپایی در استان را بر عهده مراکز درمانی بخش خصوصی دانست و افزود: بیمارستان امام حسین (ع) شهر کرمانشاه بیشتر بار مراجعه بیماران در بخش درمان سرپایی و پاراکلینیکی را به دوش می‌کشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز پرداختی مردم در بخش سرپایی بالاست، تصریح کرد: در صورتی که کلینیک‌های دولتی گسترش یابد و خدمات پاراکلینیکی و سرپایی در دانشگاه علوم پزشکی افزایش پیدا کند، با توجه به اخذ تعرفه‌های دولتی در این مراکز، پرداختی از جیب مردم کاهش می‌یابد.

قادری افزود: با توجه به اقدامات سال گذشته و ابلاغ کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، تعرفه‌های درمانی بخش خصوصی بالاست و فاصله بین تعرفه دولتی و خصوصی که بیانگر پرداختی از جیب بیماران است و اینکه بیشتر بیماران مراجعه سرپایی به مراکز خصوصی دارند، جای تأمل دارد.

وی بر ضرورت اقدام مجریان علوم پزشکی استان کرمانشاه برای برنامه‌ریزی در این زمینه تأکید کرد و ادامه داد: مسئولان استان باید به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که با گسترش کلینیک‌ها هزینه‌های درمان کاهش یابد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در مورد دریافت زیرمیزی توسط پزشکان در استان گفت: پرداخت زیرمیزی کم شده است، اما هنوز وجود دارد.

قادری ادامه داد: طی ماه گذشته مواردی در خصوص دریافت زیرمیزی در استان رصد شده، البته این موارد به کمیته نظارت بر تعرفه‌های پزشکی استان ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه ماه گذشته تنها توسط بیمه سلامت پنج مورد تخلفات تعرفه‌ای در بازرسی‌ها کشف شده است، خاطرنشان کرد: مردم کماکان از طریق سامانه 1690، سازمان‌های بیمه‌گر و یا مراجعه مستقیم به نظام پزشکی نسبت به طرح شکایات تعرفه‌ای اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: این اداره‌کل خود را مکلف می‌داند که به عنوان وکیل بیمه‌شدگان از حق و حقوق قانونی آنها دفاع کند.

انتهای پیام/2700/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول