اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ‌و‌هنر همدان اعلام کرد

وجود 19 رشته کاردانی و کارشناسی در مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ‌و‌هنر همدان

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک همدان، تعداد دانشجویان این مرکز را 1150 نفر اعلام و گفت: 10 رشته کاردانی و 9 رشته کارشناسی در این مرکز فعال است و هشت رشته جدید نیز برای سال آینده درخواست شده است.

وجود 19 رشته کاردانی و کارشناسی در مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ‌و‌هنر همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین جعفری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر یکی از بزرگترین مراکز زیر نظر دانشگاه علمی کاربردی استان است اظهار کرد: این مرکز از لحاظ تعداد دانشجو و فضای آموزشی به عنوان بهترین مراکز علمی کاربردی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه می‌توان این مرکز را یکی از بزرگترین مرکز فرهنگ و هنر در کشور برشمرد، گفت: وجود دانشجویان مستعد، فضای فیزیکی عالی، امکانات لازم در راستای ارتقای سطح علمی دانشجویان و نیز اساتید برجسته و با سابقه بسیار این مرکز را در استان برجسته کرده است.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک همدان با بیان اینکه این مرکز دارای ظرفیت قوی در استان است، افزود: اگر بخواهیم رشته‌هایی را در این مرکز اضافه کنیم دور از انتظار نیست تا به قطب آموزش فرهنگی و هنری در استان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه رشته‌های این دانشگاه خاص است و هر مرکزی نمی‌تواند چنین رشته‌هایی را آموزش دهد، خاطر نشان کرد: این موضوع منطبق با رسالت دانشگاه است چراکه به دنبال مسائل تئوری خاص نیست و بخش علمی و پرورشی نیروی کار از مهمترین اهداف است.

جعفری طراحی لباس را از جمله رشته‌های نو در کشور دانست که این مرکز به آموزش این رشته می‌پردازد و گفت: رشته گرافیک، موسیقی، علوم قرآنی، تربیت مربی، قرآن و کریم از جمله رشته‌هایی هستند که بازار کار آنها هنوز اشباع نشده که با ادامه فعالیت در این رشته موفقیت حتمی است.

وی با بیان اینکه تعدادی از افراد بعد از اخذ دیپلم کار حرفه‌ای خود را در این مرکز آغاز می‌کنند، افزود: تعدادی از هنرمندان با تجربه استان دانشجویان این مرکز هستند.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک همدان با بیان اینکه به ویژه در رشته‌های موسیقی و طراحی لباس اساتید باتجربه‌ای داریم که چندین سال سابقه کار دارند و جزء نخبگان استان به شمار می‌آیند، تصریح کرد: بزرگترین نیاز هنرمندان تجربی ما کسب آموزش تئوریک است.

وی با بیان اینکه هنرمندان تئاتر این مرکز می‌توانند حرف اول را در کشور بزنند، افزود: در آموزش تئوریک در استان کمتر کار شده و این مرکز می‌تواند خلأ موجود را برطرف کند.

جعفری با بیان اینکه دلیل عدم ادامه موسیقی محلی توجه نکردن به مسائل تئوریک است، گفت: انتقال تجربیات در این رشته قطع شده و ادامه نداشته است.

وی با بیان اینکه داشتن بازار کار برای رشته‌ها و کسب تجربه و علم‌اندوزی مضاعف در این حوزه را از اهداف مهم می‌دانیم، خاطر نشان کرد: اعتقاد داریم هر مرکزی در هر جای کشور اگر بتواند امکانات فیزیکی، استفاده از اساتید با تجربه و رعایت نظم را مد نظر قرار دهد می‌تواند مرکز خود را معرفی کند.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک همدان بیان کرد: به این گونه مسائل توجه خاصی کرده‌ایم که در حال حاضر در زمینه فضا بزرگترین کارگاه طراحی لباس را داریم.

وی با اشاره به آماده‌سازی دو سایت جدید و مجهز کامپیوتری افزود: کارگاه چاپ، موسیقی و... مورد نیاز دانشجو در این مرکز فراهم شده است.

جعفری از وجود 160 استاد دانشگاه در این مرکز خبر داد و گفت: سطح علمی این اساتید از دکتری تا اساتید برجسته و خبره را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از اساتید این دانشگاه جزء ذخیره هنری به شمار می‌آیند، افزود: تعدادی از آنها تجربه 30 ساله دارند و حتی برخی سابقه کار در خارج را داشتند.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک همدان با بیان اینکه هیچ دانشگاهی صرف اینکه دانشجویانش چند واحد را پاس کنند نمی‌تواند ادعا کند که دانشجو تربیت کرده است، گفت: دانشجو باید فضای دانشگاهی را به طور ملموس لمس کند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه تولیدات فرهنگی و هنری در تهران، خاطر نشان کرد: غرفه ما در این نمایشگاه تقدیرنامه دریافت کرد.

جعفری با اشاره به برپایی نمایشگاه استانی طی هفته پژوهش افزود: غرفه فرهنگ و هنر این مرکز به عنوان برتر با معرفی سه کتاب شناخته شد.

وی از آغاز مرحله پذیرش دانشجوی کاردانی در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: 14 تا 20 بهمن پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد که البته احتمال تمدید آن نیز وجود دارد.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک همدان با اشاره به پذیرش دانشجو در دوره‌های کارشناسی از 18 تا 20 بهمن گفت: رشته تربیت مربی قرآن کریم، گرافیک، نقاشی، سینما، کارشناسی امور فرهنگی، موسیقی با گرایش ساز ایرانی، معماری با گرایش طراحی داخلی و... از جمله رشته‌های این مقطع است.

وی با بیان اینکه رشته امور فرهنگی، کاردانی تربیت مربی قرآن کریم، معماری داخلی و تجسمی، گرافیک، نقاشی، کمک کارگردانی، عکاسی، خبرنگاری، مدیریت اداری و ... از رشته‌های کاردانی در این مرکز است، افزود: بسیاری از این رشته‌ها با فکر و اندیشه انتخاب شده است.

جعفری تعداد دانشجویان این مرکز را 1150 نفر دانست و خاطر نشان کرد: 10 رشته کاردانی و 9 رشته کارشناسی در این مرکز فعال است و هشت رشته جدید نیز برای سال آینده درخواست شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز از جمله واحدهایی است که هیچ گونه تغییر شهریه را در ترم جدید نداشته است، گفت: این امکان بر اساس تدابیری اندیشیده شده تا دانشجویان بیشتری جذب شوند.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک همدان با بیان اینکه شهریه دانشجویان در دو قسط و یا بعضا در سه قسط دریافت می‌شود، افزود: 50 درصد مبلغی که برای شهریه صرف می‌شود به صورت وام دانشجویی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه اساتید پروازی نداریم و همه آنها بومی استان هستند، تصریح کرد: بیشتر سعی کرده‌ایم از دانشجویان دانشگاه بوعلی و آزاد جذب کنیم.

جعفری با بیان اینکه از جمله کارهای مهم صورت گرفته با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی استان تصویب رشته‌ها بوده است، افزود: امکان دارد کمبود فضای آموزشی را در ادامه کار داشته باشیم و در برخی رشته‌های نو پا نیز کمبود اساتید وجود دارد.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک همدان از برگزاری دوره تربیت مدرس توسط دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و افزود: 50 نفر از دانشجویان ما ثبت‌نام کرده‌اند و این دوره 21 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

وی به مشکل پارکینگ این مرکز اشاره کرد و گفت: فضای این مکان ظرفیت پارکینگ را ندارد و سال‌ها برای رفع این مشکل با شهرداری مکاتبه شده که هنوز به جایی نرسیده است.

جعفری گفت: امیدواریم شهرداری فضای مناسبی را بدین منظور در اختیار ما قرار دهد.

انتهای پیام/89026/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول