اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر نوشهر مطرح کرد

جشنواره ملی گل «ارکیده» نوشهر زمینه‌ساز پویایی اقتصاد پایدار

رئیس شورای شهر نوشهر گفت: جشنواره ملی گل «ارکیده» نوشهر زمینه‌ساز شکوفایی و پویایی اقتصاد پایدار است.

جشنواره ملی گل «ارکیده» نوشهر زمینه‌ساز پویایی اقتصاد پایدار

عیسی رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه نوشهر یکی از شهرهای فرهنگی مازندران محسوب می‌شود، اظهار کرد: این شهر در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری یکی از شهرهای بسیار موفق استان و حتی کشور است.

وی افزود: تجربه‌های فرهنگی و هنری که نوشهر خاستگاه آن بوده گواه این مدعاست که این شهر، ظرفیت‌های بسیار بالایی در برگزاری مراسم‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی را دارد و برای تحقق این امر مهم، همت همه شهروندان و اهالی فرهنگ و هنر را می‌طلبد.

رئیس شورای شهر نوشهر خاطرنشان کرد: برگزاری 6 دوره آیین ملی شب‌نشان نیما، شاعر پرآوازه، نامدار و اعجوبه شعر و ادب فارسی سبب شده است تا فضای شهر نوشهر، پویایی همراه با انسجام پایداری را در چندین سال گذشته در حوزه برنامه‌های فرهنگی و هنری نوشهر پی‌ریزی نماید و امروز نوشهر به عنوان یکی از شهرهای بزرگ فرهنگی کشور در نزد عموم شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون نوشهر در آستانه برگزاری یک جشنواره ملی و بزرگی قرار دارد که بار دیگر بر ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار ارزشمندش در حوزه فرهنگی مهر تائید می‌زند، اظهار کرد: این جای بسیار خرسندی است که مجموعه شورای شهر و شهرداری نوشهر در برگزاری نخستین جشنواره ملی گل «ارکیده» در راستای تحقق برنامه‌ فرهنگی و هنری خویش، گامی بزرگ و ماندگار را بر می‌دارد.

رمضانی تصریح کرد: جشنواره ملی گل «ارکیده» با حضور تولیدکنندگان بزرگ کشور و عموم علاقه‌مندان و مردم فرهنگ‌دوست نوشهر از 21 تا 23 بهمن در محل باغ گیاه‌شناسی این شهر برگزار می‌شود و نگاهی که پشت این حرکت بزرگ فرهنگی وجود دارد این است که علاوه بر ایجاد شور و نشاط و شادابی در فضای شهر نوشهر، به دنبال ایجاد بستری مطمئن برای فعالیت تولیدکنندگان بزرگ گل ارکیده کشور در شهر نوشهر به‌وجود آمده تا فرصت ارزشمند و ماندگاری به منظور ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای عموم شهروندان نیز فراهم شود.

وی جشنواره ملی گل «ارکیده» را حاصل اراده و خرد جمعی، هم‌فکری و همدلی عموم شهروندان با مجموعه شورای شهر و شهرداری نوشهر دانست و افزود: این جشنواره می‌تواند در حوزه شکوفایی اقتصاد منطقه، کمکی بسیار بزرگ بوده  و وجود بستر بسیار مهم و ارزنده صادرات در حوزه حمل و نقل دریایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، زمینه‌ساز توسعه و رونق بخشیدن هر چه بیشتر صادرات دریایی در حوزه گل ارکیده به کشورهای حاشیه دریای خزر و در نتیجه ارزآوری مستقیم است.

رئیس شورای شهر نوشهر در پایان با قدردانی از همه کسانی که شبانه‌روز، برای برپایی نخستین جشنواره ملی گل «ارکیده» تلاش و زحمت خالصانه داشته، گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا از ظرفیت‌های ایجاد شده در نوشهر به نحو مطلوب، استفاده بهینه داشته  و برای حفظ و در نهایت توسعه بخشی این بسترهای عظیم فرهنگی و هنری تلاش و کوشش همیشگی داشته باشیم.

انتهای پیام/86019/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول