اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

دو پایگاه هواشناسی در داورزن و خوشاب به بهره‌برداری رسید

همزمان با ایام دهه فجر دو پایگاه هواشناسی در شهرستان‌های خوشاب و داورزن به بهره‌برداری رسید.

دو  پایگاه هواشناسی در داورزن و خوشاب به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، رییس اداره هواشناسی سبزوار امشب در مراسم بهره‌برداری از دو پایگاه هواشناسی در شهرستان سبزوار ،اظهار کرد: این دو پایگاه هواشناسی با اعتباری بیش از 160 میلیون تومان در شهرستان‌های داورزن و خوشاب به بهره‌برداری رسیده است.

محمد سیاح عطار با بیان اینکه با احداث این دوپایگاه هواشناسی مشکلات شهرستان سبزوار در زمینه هواشناسی مرتفع نمی‌شود، افزود: این دو پایگاه هواشناسی  به طور مونوتورینگ وضعیت هواشناسی را ارسال می‌کند و برخلاف تجهیزات دستی هواشناسی دارای دقت بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه میزان پایگاه‌های هواشناسی در شهرستان سبزوار پاسخگو نیست، خاطرنشان کرد: برای تغییر پایگاه‌های دستی به دیتالاگر بیش از 50 میلیون تومان اعتبار نیاز است و کمبود پایگاه‌های هواشناسی باعث شده که پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی در شهرستان سبزوار به خوبی صورت نگیرد.

وی یادآورشد: در شهرستان سبزوار وضعیت هواشناسی توسط 40 پایگاه هواشناسی بررسی می‌شود که برای خودکار سازی دستگاه‌های هواشناسی در شهرستان‌های ششتمد، جغتای و روداب بیش از 250 میلیون اعتبار مورد نیاز است.

انتهای /3268/ج10/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول