اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدنبی حبیبی:

تئوری‌سازی اقتصادی بدون همراهی مردم نتیجه‌ای ندارد/ هاشمی رفسنجانی زیر خیمه انقلاب بماند

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه تئوری‌سازی اقتصادی بدون همراهی مردم نتیجه‌ای ندارد، گفت: ما دعا می‌کنیم آقای هاشمی رفسنجانی زیر خیمه انقلاب بماند و به سرنوشت دیگران دچار نشود.

تئوری‌سازی اقتصادی بدون همراهی مردم نتیجه‌ای ندارد/ هاشمی رفسنجانی زیر خیمه انقلاب بماند

به گزارش خبرگزاری فارس، از مشهد، محمدنبی حبیبی ظهر امروز در سومین نشست سلسله‌نشست‌های از فریاد تا آرزو با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند تا ثابت کند با دین نمی‌شود حکومت کرد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با مبنای توحیدی به ثمر رسید، یعنی اگر مردم مسلمان ما موحد نبودند، انقلاب پیروز نمی‌شد.

وی ادامه داد: دشمن نیز این موضوع را می‌داند که اگر به لحاظ ایدئولوژیک، تفکر توحیدی در کشور ما وجود نداشت، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید، بنابراین در تلاش هستند تا این مبنای توحیدی در ذهن و باور مردم و به‌ویژه جوانان شکسته شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه با تأکید بر تمرکز دشمنان برای از بین بردن تفکر توحیدی مردم، گفت: خوشبختانه تمام فعالیت‌های ما حول این نقطه است، اما اگر مبانی توحیدی داشته باشیم، اما با یکدیگر متحد نباشیم، قطعاً به پیروزی نمی‌رسیم؛ در زمان انقلاب نیز مردم ما در عین داشتن باور توحیدی به کف خیابان‌ها آمدند.

حبیبی ادامه داد: اگر باور توحیدی وجود داشته باشد و مردم نیز با اتحاد به خیابان‌ها بیایند، اما جهت درستی به این فعالیت‌ها داده نشود، این جریان به آب سهمگینی تبدیل می‌شود که همه چیز را خراب می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن در تلاش است تا بگوید با دین نمی‌شود حکومت کرد، گفت: ما باید درباره این چالش یک برنامه تهاجمی داشته باشیم و منتظر نباشیم حرکتی انجام شود تا از خود دفاع کنیم، بلکه باید برنامه‌های ما به‌صورت گسترده در همه امور وجود داشته باشد تا این چالش عظیم خنثی شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه با اشاره به دستیابی به اهداف انقلاب پس از گذشت 36 سال، گفت: اینکه ما بگوییم با گذشت 36 سال از انقلاب به تمام اهداف خود رسیده‌ایم، یک تعارف غیرمنطقی است، بلکه ما در انقلاب قطعاً به قسمتی از اهداف خود نائل شدیم، اما اگر خیال کنیم هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه به بهترین وجه فعالیت کرده‌اند، یک دفاع غیرمستدل از نظام است، زیرا ما نباید چیزی را کتمان کنیم.

حبیبی افزود: اگر از بنده سؤال شود که آیا جهت کلی ما در مسیر انقلاب عوض شده است یا خیر، می‌گویم، جهت کلی ما عوض نشده است، اما دارای نقاط ضعف و قوت هستیم.

وی با بیان اینکه باید قبول کنیم در شرایط عادی به سر نمی‌بریم، اظهار کرد: بلاهایی که دشمن بر سر سوریه، یمن و عراق آورده است، تلاش می‌کند چند برابر آن را بر سر مردم ایران بیاورد و یک نمونه بارز آن 8 سال جنگ تحمیلی است.

دبیر کل حزب مؤتلفه بیان کرد: اینکه ما به همه اهداف خود پس از گذشت 36 سال از انقلاب دست نیافته‌ایم، واقعیتی است که بخشی از آن هم ناشی از ندانم‌کاری قوای 3گانه کشور است و نباید همه مشکلات را به گردن استکبار جهانی بیندازیم، البته استکبار جهانی واقعاً دشمن ما است و تا زمانی که هدفش در براندازی نظام محقق نشود، دست از تلاش برنمی‌دارد، اما باید گفت ما در سه دستگاه کشور هم با کوتاهی‌ها و سوءمدیریت‌های قابل توجهی مواجه بودیم.

حبیبی در بخش دیگری از سخنانش به همراهی مردم با نظام سیاسی کشور، اشاره کرد و گفت: عامه مردم از مجموعه نظام سیاسی کشور دفاع می‌کنند، اما در مسائل اقتصادی این‌گونه نیست و دولت‌ها به اقتصاد دولتی پایبند بوده‌اند، نه اقتصاد مردمی.

وی بیان کرد: عامه مردم باید خود را در مسائل اقتصادی شریک بدانند، اما ما به اقتصاد دولتی دامن زده‌ایم و تا زمانی که مردم احساس نکنند شریک اقتصاد هستند، حتی با تئوری‌سازی اقتصادی هم کاری از پیش نمی‌رود.

دبیرکل حزب مؤتلفه در پاسخ به پرسشی درباره بیرون رفتن برخی افراد از دایره انقلاب، اظهار کرد: نمی‌شود گفت هر کسی در دایره انقلاب نیست، حتماً با نظام و انقلاب مشکل دارد و اینکه بگوییم هر کس نظر مخالف دارد، حق با این شخص است، نظر کاملی نیست، بلکه به عقیده بنده نباید مراودات را با برخی افرادی که در حال بیرون رفتن از دایره انقلاب هستند، قطع کرد.

حبیبی اظهار کرد: قبل از انقلاب یک شهروند معمولی مخالف رژیم شاه بودم و در تمام تظاهرات علیه رژیم شاه حضور داشتم، اما هیچ شکنجه‌ای را در آن دوران تحمل نکردم، ولی آقای هاشمی رفسنجانی در تمام مبارزات سهم ویژه‌ای داشت و شکنجه‌های هولناکی را تحمل کرد و بر همین اساس معتقد هستم کسانی که صحابی انقلاب بودند،‌ باید تا پایان همین‌طور باشند.

وی افزود: بنده نسبت به مواضع آقای هاشمی رفسنجانی در چند سال اخیر به‌شدت معترض هستم و دلم برای ایشان می‌سوزد، زیرا این شخصیت هزینه‌های سنگینی را در جریان انقلاب متحمل شد، اما آقای هاشمی تا به الان یک بار نگفته است تقلب در انتخابات دروغ است، همچنین انتظارها از شخصیتی همچون هاشمی رفسنجانی این است همان مواضعی‌ را در مورد فتنه 88 نگیرد که اشخاصی همچون موسوی یا کروبی گرفته‌اند.

حبیبی با اشاره به پیام تسلیت هاشمی رفسنجانی برای فوت پدر میرحسین موسوی گفت: هاشمی در این نامه میرحسین موسوی را تلویحا خدوم انقلاب معرفی کرده بود، اما آیا موضوع هاشمی رفسنجانی نسبت به میرحسین موسوی با نظر رهبر انقلاب درباره وی همخوانی دارد؟ یعنی نظر رهبر معظم انقلاب این است که میرحسین موسوی خدوم است؟ اما حرف آقای هاشمی خلاف این موضوع است.

وی تأکید کرد: ما معتقد هستیم باید تلاش شود تا هاشمی رفسنجانی زیر خیمه انقلاب و پشت سر رهبر معظم انقلاب حفظ شود و هم‌اکنون هم دعا می‌کنیم که وی زیر خیمه انقلاب بماند و به سرنوشت دیگران دچار نشود.

انتهای پیام/ 3268/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول