اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت علمی فن‌آوران نیشکر ایران خبر داد

حضور شرکت‌های اروپایی در هشتمین همایش ملی فن‌آوران نیشکر در اهواز

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت علمی فن‌آوران نیشکر ایران از حضور شرکت‌های اروپایی در هشتمین همایش ملی فن‌آوران نیشکر در اهواز خبر داد.

حضور شرکت‌های اروپایی در هشتمین همایش ملی فن‌آوران نیشکر در اهواز

سید محمود کم‌گویان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: هشتمین همایش ملی فن‌آوران نیشکر با حضور هفت شرکت اروپایی در اهواز برگزار می‌شود. 

وی گفت: همایش ملی فن‌آوران نیشکر که هر دو سال یک بار برگزار می‌شد امسال به دلیل لغو تحریم‌ها شکل بین‌المللی به خود گرفته است و هم اکنون هفت شرکت اروپایی در حال مذاکره برای حضور در این همایش و نمایشگاه هستند تا آخرین دستاورد‌ها و محصولات خود را در زمینه صنعت قند ارائه کنند و در بخش کارگاه این همایش حضور جدی داشته باشند تا دستاوردهای خود را به سایر متخصصان ارائه دهند. 

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت علمی فن‌آوران نیشکر ایران با اشاره به اینکه استان خوزستان مرکز ثقل نیشکر ایران است اظهار داشت: این همایش هم‌اینک محبوبیت جهانی پیدا کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: ایران بیست و چهارمین عضو بین‌المللی جمعیت فن‌آوران نیشکر جهان است، به‌علاوه برای فعالان صنعت قند و شکر (چغندری) اروپا که در این همایش حضور دارند بازار خوبی است. 

سید محمود کم‌گویان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: هشتمین همایش ملی فن‌آوران نیشکر با حضور هفت شرکت اروپایی در اهواز برگزار می‌شود. 

وی در ادامه گفت: همایش ملی فن‌آوران نیشکر که هر دوسال یک بار برگزار می‌شد امسال به دلیل لغو تحریم‌ها شکل بین‌المللی به خود گرفته است و هم‌اکنون هفت شرکت اروپایی در حال مذاکره برای حضور در این همایش و نمایشگاه هستند تا آخرین دستاورد‌ها و محصولات خود را در زمینه صنعت قند ارائه کنند و در بخش کارگاه این همایش حضور جدی داشته باشند تا دستاوردهای خود را به سایر متخصصان ارائه دهند. 

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت علمی فن‌آوران نیشکر ایران تصریح کرد: در حال حاضر در دنیا عمدتاً رقابت بین سه کشور عمده چغندری است، فرانسه به‌عنوان پیشتاز، سپس آلمان و بعد از آن‌ها انگلیس، در حال حاضر فرانسوی‌ها بسیار راغب هستند که این ارتباط را با صنایع قند و شکر ایران هرچه زود‌تر برقرار کنند. 

کم‌گویان در پاسخ به این سئوال که جمعیت فن‌آوران با برگزاری این همایش‌ها چه اهدافی را دنبال می‌کند، گفت: جمعیت فن‌آوران با رسالتی که از نامش هم پیداست آخرین یافته‌ها و دستاوردهای مربوط به صنعت نیشکر، صنایع جانبی و مدیریت بر این صنایع را مورد بحث و بررسی علمی قرار می‌دهد و از طریق اتصال به وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و تحت پوشش آن قرار داشتن با سایر انجمن‌های علمی کشور در تعامل است.

وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر هفت شرکت اروپایی در این همایش شرکت خواهند کرد و دو شرکت دیگر هم محصولات جدیدی را ارائه می‌دهند و از کشور هند هم متخصصانی برای ارائه نتایج تحقیقات خود حضور خواهند داشت. همچنین شرکت‌های زنجیره تامین عمدتاً در این همایش و نمایشگاه شرکت خواهند کرد. 

به گزارش فارس، هشتمین همایش ملی فن‌آوران نیشکر ایران در چهارمین نمایشگاه تخصصی نیشکر و صنایع وابسته روزهای 27 و 28 بهمن‌ماه جاری در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/2329/ن/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول