اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

عضو هیأت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد

آغاز پروازهای ایرلاین‌‌های اروپایی در فرودگاه امام از ‌فروردین ۹۵‌/ افزایش ۲۰ درصدی پروازهای نوروزی

عضو هیأت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از ارائه برنامه پروازی ایرلاین‌های ایرفرانس، بریتیش‌ایرویز و کی.ال.ام برای آغاز فعالیت مجدد خود از فروردین ۹۵ در ایران خبر داد و گفت: ایرلاین‌های خارجی و داخلی درخواست پروازهای فوق‌العاده خود را برای نوروز ارائه دادند.

آغاز پروازهای ایرلاین‌‌های اروپایی در فرودگاه امام از ‌فروردین ۹۵‌/ افزایش ۲۰ درصدی پروازهای نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی‌، حمیدرضا سیدی‌ از راه‌اندازی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرفرانس، کی.ال.ام. و بریتیش ایرویز از اوایل فروردین 95 در فرودگاه امام خبر داد.

وی ‌گفت: این شرکت‌های اروپایی در دوران تحریم پروازهای خود را متوقف کرده بودند اما با اجرای برجام، مجدد درخواست فعالیت خود در ایران را ارائه دادند که از فروردین این پروازها به مقصد تهران راه‌اندازی می‌شوند؛ ایرفرانس، بریتیش ایرویز و کی.ال.ام برنامه‌های پروازی خود را به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی ارائه دادند و برنامه پروازی آنها نیز نهایی شده است.

سیدی افزود: ‌شرکت هواپیمایی ایرفرانس در مسیر پاریس - تهران، شرکت بریتیش‌ایرویز در مسیر لندن-تهران و شرکت هواپیمایی کی.ال.ام نیز در مسیر آمستردام - تهران برنامه‌های خود را برای آغاز پروازهای خود از فروردین 95 اعلام کردند.

وی بیان کرد: همچنین شرکت هواپیمایی لوفتهانزای آلمان که فعالیت خود را از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در مسیر فرانکفورت - تهران راه‌اندازی کرده است درخواست افزایش پروازهای خود به 7 سورتی پرواز در هفته را برای ایام فروردین ارائه داده است.

فعالیت 30 ایرلاین خارجی و 10 ایرلاین داخلی در فرودگاه بین‌المللی امام (ره)

عضو هیأت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه در حال حاضر 30 ایرلاین خارجی و 10 ایرلاین داخلی در فرودگاه امام فعالیت دارند، افزود: توسط 40 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی به 75 مقصد خارجی از فرودگاه بین‌المللی امام پرواز انجام می‌شود.

سیدی از افزایش 30 درصدی پروازهای نوروزی نسبت به وضعیت موجود پروازها خبر داد و گفت: بر اساس تقاضاهایی که تاکنون از سوی ایرلاین‌های داخلی و خارجی برای انجام پروازهای فوق‌العاده نورزی از 27 اسفند به بعد دریافت شده است، تقریبا روزانه 230 پرواز فو‌ق‌العاده و برنامه‌ای برای نوروز روز در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی ثبت شده است.

وی افزود: هم اکنون در حال هماهنگی ساعات پروازهای نوروزی بر اساس منابع موجود فرودگاه از قبیل محل پارک هواپیما، تعداد کانترهای پذیرش مسافر و ظرفیت مسافران هستیم.

بهره‌برداری از باند اضطراری فرودگاه امام

وی به انجام اقدامات لازم برای آماده‌سازی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش پروازها در ایام نوروز در همین راستا چک و به‌روز رسانی دستگاه‌های ناوبری فرودگاه آغاز شده است، عوامل پروازی فرودگاه نیز بهسازی شده و در این زمینه یک باند اضطراری که در کنار باند اصلی وجود داشت اما غیرعملیاتی بود با تعمیرات و بهسازی بهره‌برداری و آماده نشست و برخاست هواپیماها در زمان پیک پروازی است.

افزایش فضای پارک هواپیما به 54 فروند با توجه به افزایش پروازها در نوروز

سیدی درباره توسعه فضای اپرون (محل توقف و پارک هواپیما) این فرودگاه نیز گفت: با انجام برخی جابه‌جایی‌ها در سطوح پروازی، فضای پارک هواپیما از حدود 43 استند برای پارک به حدود 54 فروند هواپیما افزایش یافت زیرا با افزایش 30 درصدی پروازهای نوروزی نسبت به روزهای معمولی سال سطوح پروازی نیازمند توسعه بود.

افزایش 20 درصدی پروازها در نوروز 95 نسبت به نوروز 94

سیدی‌ بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد پروازهای نوروزی از فرودگاه بین المللی امام نسبت به نوروز گذشته بیش از 20 درصد افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به ظرفیت مسافری ترمینال موجود فرودگاه چه برنامه‌ای برای ساماندهی مسافران با وجود افزایش 20 درصدی پروازها وجود دارد؟ افزود: در این زمینه و برای کاهش ترافیک مسافری ساعات پروازی در طول شبانه‌روز تقسیم شده است به طوری که تقاضاهای جدید بیشتر در طول روز تقسیم شده‌اند که سعی می کنیم با توزیع پروازهای در 24 ساعت شبانه‌روز مشکل ازدحام و ترافیک پروازی را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول