اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کشتی استان قم:

کشتی‌گیر قم قهرمان مسابقات آلیش کشور شد

رئیس هیئت کشتی استان قم از موفقیت نماینده این هیئت در کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی کشتی آلیش کشور خبر داد.

کشتی‌گیر قم قهرمان مسابقات آلیش کشور شد

محسن حلوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم گفت: در کنار رشته‌های آزاد و فرنگی که هر ساله برای کشتی قم از میادین مختلف افتخارات زیادی کسب می‌کنند در رشته‌هایی همچون کشتی آلیش و کشتی پهلوانی نیز شاهد حضور موفق کشتی‌گیران قم در مسابقات گوناگون هستیم.

وی خاطرنشان کرد: البته بیشتر افتخارات ما در کشتی فرنگی به دست آمده چون قم مهد کشتی فرنگی است و در این رشته با استان‌های مطرح کشور همچون مازندران، خوزستان و چند استان دیگر رقابت می‌کنیم و هر ساله در رتبه‌بندی فدراسیون جایگاه خوبی داریم.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: یکی از رشته‌هایی که در چند سال اخیر برای کشتی قم موفقیت‌های خوبی کسب کرده است و کشتی‌گیران قم در میادین داخلی آن عملکرد خوبی داشته‌اند رشته کشتی آلیش است و در مسابقات قهرمانی کشور نیز موفقیتی جدید برای کشتی قم به دست آمد.

حلوایی با بیان اینکه در مسابقات کشتی آلیش قهرمانی کشور یک مدال ارزشمند طلا نصیب تیم قم شد، اضافه کرد: سطح رقابت‌های کشتی آلیش واقعاً بالا بود و در نهایت روح‌الله نعمتیان که یکی از چهره‌های موفق کشتی قم است در وزن خود به مقام قهرمانی دست یافت.

وی تصریح کرد: روح‌الله نعمتیان از سنین پایه یکی از کشتی‌گیران مستعد و توانمند قم بود و در رشته کشتی آزاد بارها به نمایندگی از هیئت کشتی قم در مسابقات مختلف به میدان رفته و افتخارات خوبی به دست آورده و اکنون نیز در کشتی آلیش قهرمان کشور شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: روح‌الله نعمتیان در حضور بیش از 94 آلیش‌کار حاضر در مسابقات قهرمانی کشور از 20 استان کشور، در وزن 60 کیلوگرم تمام حریفان خود را شکست داد و با حضور در فینال و برتری قاطع برابر حریف خود، مدال طلای این وزن را بر گردن آویخت.

حلوایی افزود: رقابت‌های کشتی قهرمانی آلیش کشور به میزبانی هیئت تهران و در خانه کشتی شماره دو برگزار شد، کشتی‌گیران در هفت دور با یکدیگر به رقابت پرداختند و سرانجام بعد از برگزاری 120 مسابقه برترین‌های خود را شناخت.

وی با بیان اینکه کشتی‌گیران شرکت کننده در هشت وزن با یکدیگر به رقابت پرداختند، ادامه داد: تیم کشتی آلیش مردان قم که با ترکیب کامل به این مسابقات اعزام شده بود با درخشش نماینده خود در وزن 60 کیلوگرم یعنی روح‌الله نعمتیان به یک عنوان قهرمانی و مدال طلا دست یافت.

حلوایی خاطرنشان کرد: کشتی آلیش را با عنوان کشتی با شال نیز می‌شناسند و روح‌الله نعمتیان در حالی به مدال طلا دست یافت که در این مسیر چهار بار برابر رقبا به روی تشک رفت و نتیجه تمامی این پیکارها را با برتری قاطع برابر حریفان به نفع خود رقم زد.

وی گفت: نعمتیان در دیدار فینال و پایانی این رقابت‌ها با اسماعیل میرزایی آلیش‌کار استان گلستان رقابت کرد و توانست در مقابل این حریف شناخته شده به برتری دست یابد و عنوان نخست و مدال طلای این دوره از رقابت‌ها را به نام قم ثبت کند.

انتهای پیام/78002/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول