اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شمخانی در گفت‌وگو با فارس:

یزد پیشگام تحقق اقتصاد مقاومتی است

دبیر شورای امنیت ملی گفت: یزد به دلیل ترکیب اقتصاد فعلی که دارد، پیشگام اقتصاد مقاومتی است اما برخی موارد در صنعت یزد باید ساماندهی شود.

یزد پیشگام تحقق اقتصاد مقاومتی است

امیر دریابان علی شمخانی در حاشیه سفر خود به استان یزد و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن و شورای اداری استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: یزد سابقه درخشانی در فعالیت‌های انقلابی و دفاع مقدس دارد و امروز نیز در حوزه اقتصاد، پیشگام اقتصاد مقاومتی است.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ما بر دو پایه دین و اسلام و مشارکت مردم بنا شد و امروز ایران اسلامی در جای جای دنیا شناخته شده است.

وی با اشاره به نقش موثر استان یزد و حرکت‌های مردمی این استان در پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: این استان شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که در راس آنها شهید صدوقی، شهید والامقامی است که نقش مهمی در توسعه فرهنگ و اندیشه حضرت امام خمینی (ره) داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: در طول دفاع مقدس نیز استان یزد یکی از استان‌های رزمنده‌خیز کشور بود و نقش موثری را در هشت سال جنگ تحمیلی ایفا کرد.

شمخانی ادامه داد: نیاز امروز رفع مشکلات اقتصادی آنها است و با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، وقت آن رسیده که اقدام اساسی برای بهبود وضعیت زندگی مردم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مردم یزد در اقتصاد مردمی باهوش و البته با قناعت هستند، عنوان کرد: برخی بی‌سامانی‌های اقتصادی در حوزه صنعت نه تنها در یزد بلکه در دیگر نقاط کشور وجود دارد که این وضعیت باید متوقف شود.

شمخانی، وجود این همه کارخانه کاشی و سرامیک در استان یزد و دیگر نقاط که توانسته تولیدی مازاد بر نیاز کشور داشته و بازارهای خارجی را نیز تا حدی اقناع کند را یک ظرفیت دانست و افزود: اما اینکه هنوز تعداد زیادی کارخانه کاشی و سرامیک نیمه‌کاره است که بالاخره یک روز به بهره‌برداری می‌رسد، مشکلات اقتصادی برای سرمایه‌گذاران ایجاد خواهد کرد.

به گزارش فارس، دبیر شورای امنیت ملی، عصر پنج‌شنبه وارد استان یزد شد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهید محراب استان یزد، آیت‌الله صدوقی، در مجمع پیشکسوتان ایثار و شهادت استان یزد شرکت و سخنرانی کرد.

شمخانی امروز نیز همراه با مردم یزد در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرد ضمن اینکه سخنران اصلی مراسم 22 بهمن در مرکز استان یزد بود.

وی بعد از راهپیمایی نیز از باغ دولت‌آباد و بافت تاریخی یزد بازدید کرد و سپس در جلسه شورای اداری استان یزد حاضر شد و پس از سخنرانی به سئوالات مسئولان استان یزد در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی پاسخ داد.

انتهای پیام/2464/ج30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول