اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از گذشت 4 هفته

جشنواره زمستانی گردشگری سرعین در خط پایان / فرجام خوش برای جشنواره مردمی

سومین جشنواره زمستانی گردشگری سرعین در حالی امروز در خط پایان به سرانجام رسید که این جشنواره با مشارکت بخش غیر‌دولتی حال و هوای جذابی را در طی چهار هفته اخیر برای حضور گردشگران فراهم آورد.

جشنواره زمستانی گردشگری سرعین در خط پایان / فرجام خوش برای جشنواره مردمی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در سرعین و محل برگزاری جشنواره زمستانی شهر توریستی سرعین برگزار شد بعد از گذشت چهار هفته این جشنواره با تمام فراز و نشیب‌ها، تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، میهمانان داخلی و خارجی، گردشگران پرشور، هنرمندان و خوانندگان مشهور کشوری و مجریان توانمند با هدف معرفی توانمندی‌های بی‌نظیر شهر چشمه‌های بهشتی سرعین به اتمام رسید تا کارنامه موفق سومین جشنواره نیز بسته شود.

در آیین اختتامیه‌ای که امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری در جوار هتل لاله سرعین برگزار شد خیل مخاطبان و گردشگران از استان‌های مختلف آمده بودند تا فرجام خوش جشنواره سوم را که به همت سرمایه‌گذاران بخش غیر‌دولتی شامل اصناف، کسبه، صاحبان آب‌درمانی‌ها و هتل‌داران برگزار شد، با حال و هوایی امروز در آخرین هفته برگزاری این جشنواره را در سرعین به نظاره بنشینند.

جشنواره سوم گردشگری سرعین در فصل زمستان که بر خلاف سال‌های گذشته با برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی همراه بود در یک هفته اخیر زمینه صعود سراسری کوهنوردان به سبلان و همچنین برگزاری مسابقات اسکی قهرمانی نوجوانان کشور را فراهم آورد تا در پیست اسکی آلوارس به رقابت بپردازد.

دبیر سومین جشنواره گردشگری زمستانی سرعین با مثبت ارزیابی کردن ماحصل و خروجی این جشنواره گفت: در مجموع بیش از 50 هزار گردشگر و میهمان و مسافر از این جشنواره طی روزهای پایانی هفته بازدید کردند به طوری که به میمنت برگزاری این جشنواره ظرفیت اکثر هتل‌ها و میهمان‌پذیرهای ما در روزهای پنج‌شنبه و جمعه پر شده و مملو از حضور گردشگرانی بود که سرعین را به عنوان مقصد گردشگری برگزیده بودند.

جعفر بذری با یادآوری اینکه این جشنواره در طی سال‌های آینده تلاش خواهد کرد تا سرعین را از تک فصلی بودن گردشگری خارج کرده و حال و هوایی متفاوت به گردشگری زمستانی آن ببخشد، یادآور شد: ما امروز در هفته پایانی و روز اختتامیه این جشنواره در کنار تجلیل از همراهان صدیق در چهار هفته گذشته دو دستگاه خودروی پراید را به شرکت‌کنندگان در این جشنواره اهدا می‌کنیم تا زمینه قدردانی از همت و تلاش همه دست‌اندرکاران و دلسوزان این مجموعه فراهم آید.

وی ویژگی ممتاز برگزاری این جشنواره را در دوره سوم نسبت به دو دوره گذشته حضور و مشارکت خوب بخش خصوصی به همراه نهادهای دولتی و برخی از مجموعه‌های همراه توسعه صنعت گردشگری توصیف کرد و افزود: قطعا مشارکت بخش خصوصی می‌تواند زمینه‌های ایجاد یک تحول اساسی و بنیادین را در این حوزه بیش از هر زمان دیگر فراهم بیاورد.

*جشنواره گردشگری سرعین نمودی از اقتصاد مقاومتی است‌

دبیر سومین جشنواره گردشگری زمستانی سرعین گفت: برگزاری سومین جشنواره گردشگری سرعین به همت بخش خصوصی تجلی عینی اقتصاد مقاومتی و تحقق مبانی آن است.

‌بذری ‌اظهار کرد: ییلاق ایران به مدت یک ماه میزبان گردشگران از مناطق مختلف بود تا در قالب جشنواره گردشگری در این شهر توریستی و چشمه‌های بهشتی حاضر باشد و به رونق گرفتن صنعت گردشگری بیش از گذشته کمک کند.

وی اعتماد به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در این بخش را سودآور و دارای نتایج شایسته توصیف کرد و ادامه داد: در حالی که اقتصاد نفت برای کشورمان پاشنه آشیل است برای خروج از این وضعیت باید روی صنعت گردشگری بیشتر تمرکز کرده و سرمایه‌گذاری‌های‌مان را توسعه دهیم.

دبیر سومین جشنواره گردشگری زمستانی سرعین شیطنت استکبار جهانی و مزدوران منطقه‌ای آنها را برای به حداقل رساندن قیمت نفت یادآور شد و افزود: بدخواهان برای اینکه انقلاب را به نقطه تسلیم بکشانند و خواسته‌های نامشروع‌شان را عملی کنند قیمت نفت را به حداقل رسانده‌اند تا این کشور تحت فشار و گرفتار برخی از مسائل و مشکلات شود.

بذری تصریح کرد: به رغم همه این فتنه‌گری‌ها این ملت اجازه نداده تا کشورمان دچار سرافکندگی در مقابل زیاده‌خواهی استکبار شود و بر همین اساس در کشور مقام معظم رهبری سیاست اقتصاد مقاومتی را طراحی و ابلاغ کرده‌اند.

وی گفت: در همین راستا بر اساس اجرای اصل 44 قانون اساسی واگذاری کارها به بخش خصوصی ثمرات خوبی را به همراه داشته به طوری که سومین جشنواره گردشگری سرعین به همت بخش غیر‌دولتی و مردمی تجلی این اقتصاد مقاومتی است.

دبیر سومین جشنواره گردشگری زمستانی سرعین یادآور شد: ما با شعار «لذت زمستان با خانواده»‌ در شهر چشمه‌های بهشتی جشنواره سوم را با شکوه هر چه تمام‌تر در سرعین برگزار کردیم تا این جشنواره مصداق حضور همه‌جانبه مردم در صحنه باشد چرا که این جشنواره از مردم با مردم و برای مردم بوده است.

بذری بیان کرد: جوانان غیرتمند این مرز و بوم برای خروج از بن‌بست و رکود به صحنه آمدند تا در ایجاد تحولی عظیم در صنعت گردشگری این جشنواره را برگزار کنند که باید به وجود چنین جوانان غیرتمند بومی در برگزاری این رویداد افتخار کنیم.

وی گفت: بر اساس آماری که دیشب اعلام شد میانگین اشغال تخت‌ها در ایام برگزاری جشنواره در سرعین 85 درصد بوده که این آمار برای این فصل بی‌سابقه است و نشان آن است که ما از رکود در این حوزه به رکورد رسیده‌ایم.

مدیرعامل جامعه صنفی اقامتی استان اردبیل با انتقاد از برخی کارشکنی‌ها در مسیر برگزاری این جشنواره‌ و بی‌مهری‌ها و انتقادهای ناجوان‌مردانه افزود: خوشحال هستیم که در هفته پایانی و آیین اختتامیه این جشنواره اعلام کنیم که این جشنواره مسیر روشنی را با همراهی مردم و مخاطبان‌مان در صنعت گردشگری فراهم کرده و امیدواریم در سال‌های آینده این جشنواره که با کمترین هزینه نسبت به دوره‌های گذشته برگزار شد بهتر از این تداوم پیدا کند.

بذری از همراهی جامعه صنفی تاسیسات اقامتی، آب‌های گرم، اصناف و کسبه، فرمانداری، شورای شهر و شهرداری سرعین و اصحاب رسانه که در انعکاس این رویداد تلاش و همراهی جدی داشتند قدردانی کرد.

‌مدیرعامل انجمن تاسیسات مراکز اقامتی استان اردبیل نیز بیان کرد: این جشنواره پیش‌درآمدی است تا در نوروز سال 95 سرعین میزبان میلیون‌ها گردشگری باشد که از نقاط مختلف به این شهر سرازیر شده و امکان بهره‌مندی بیشتر از فضا و شرایط کنونی را به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/62004/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول