اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خوی خبر داد

توقیف محموله قاچاق 4.5 میلیارد ریالی در خوی

فرمانده انتظامی خوی از توقیف محموله قاچاق به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.

توقیف محموله قاچاق 4.5 میلیارد ریالی در خوی

اسفندیار احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان خوی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون تریلر مشکوک شده و اقدام به توقیف آن کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این کامیون مقدار 185 ثوب البسه خارجی و 93 هزار عدد انواع مواد مواد غذایی را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی خوی با اشاره به میزان ارزش کالاهای مکشوفه از این دستگاه کامیون، افزود: بنا بر اعلام کارشناسان امر ارزش ریالی کالاهای مکشوفه مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل بعدی به مقامات قضائی تحویل داده شد.

احمدی بر عزم راسخ ماموران انتظامی این شهرستان در مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز تاکید کرد و ادامه داد: مبارزه با پدیده شوم قاچاق زمانی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد که مردم و دستگاه‌های اجرایی با ماموران انتظامی خوی همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت ریشه‌کن کردن قاچاق کالا در جامعه تاکید کرد و گفت: باید توجه داشته‌باشیم که مبارزه با پدیده شوم قاچاق یک وظیفه شرعی و ملی است زیرا که قاچاق کالا به سلامت جامعه صدمه وارد می‌کند.

فرمانده انتظامی خوی با اشاره به راهکارهای مناسب در جهت مقابله با ورود کالاهای قاچاق به جامعه، افزود: از مهم‌ترین راهکارهای مناسب در راستای مقابله با قاچاق کالا، ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی بوده که این موضوع علاوه بر مقابله با قاچاق کالا زمینه رشد و پویایی اقتصاد کشور راه فراهم می‌آورد.

این مسئول دومین راهکار برای مقابله با قاچاق کالا را ارتقای سطح کیفی کالاهای تولیدی عنوان کرد و ادامه داد: اگر واحدهای تولیدی کیفیت تولید کالاهای خویش را افزایش دهند و تولید کالاهای آنان مطابق با نیاز روز جامعه باشد گرایش مردم نیز نسبت به استفاده از کالاهای خارجی و قاچاق کاهش خواهد یافت.

احمدی، رسانه‌ها را از جمله دستگاه‌های مهم در راستای مقابله با قاچاق کالا عنوان کرد و ادامه داد: رسانه ملی در راستای ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش استفاده مردم از کالاهای قاچاق داشته باشد.

وی افزود: صدا و سیما همچنین می‌تواند با تولید برنامه‌های متنوع و مرتبط با قاچاق کالا و انعکاس عواقب مصرف آن می‌توانند نقش بسیار موثری در کاهش قاچاق کالا ایفا کنند.

 انتهای پیام/61003/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول