اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

یادداشت مهمان؛زیدون النبهانی

«انقلاب بحرین» در پنجمین سالگرد، قدرتمندتر از همیشه

تحلیلگر امور سیاسی عراق با اشاره به پنجمین سالگرد انقلاب مردم بحرین، تاکید می‌کند که این انقلاب مظلوم با وجود تمام سرکوبگری‌ها نه تنها ادامه دارد، بلکه بیش از هر زمان دیگری قدرتمندتر نشان می‌دهد.

«انقلاب بحرین» در پنجمین سالگرد، قدرتمندتر از همیشه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، «زیدون النبهانی» نویسنده و تحلیلگر امور سیاسی عراق طی یادداشتی تحت عنوان «انقلاب بحرین در پنجمین سالگرد خود، قدرتمندتر از همیشه» به بررسی انقلاب مردمی در بحرین در آستانه پنجمین سالگرد آن می‌پردازد و تاکید می‌کند که این انقلاب مظلوم با وجود تمام سرکوبگری‌های آل خلیفه و آل سعود نه تنها ادامه دارد، بلکه از هر زمان دیگری قدرتمندتر نشان می‌دهد.

مشروح این مطلب در ادامه آمده است.

*****************

بار دیگر چهاردهم فوریه از راه رسید تا یادآور تولد انقلاب و استقامت و ثبات و پایداری و پیروزی دیگری باشد، انقلابی که یادآور زایش مجدد ملتی است که تبعیت و وابستگی به مزدوران صهیونیسم جهانی را رد کرد.

میدان «اللؤلؤة» میعادگاه آرزوهاست. رژیم آل خلیفه سرمنشاء درد و رنج است. بیش از 40 سال حاکمیت ظالمانه و تبعیض آمیز. حاکمیتی که تنها با تفرقه و فتنه انگیزی حاصل شد و هم اکنون سوق دهنده آنها به سمت پرتگاه سقوط و جهنم است.

برای پنجمین سال مردم بحرین تصاویری زیبا از ایستادگی و مقاومت برای به دست آوردن آزادی را ترسیم می‌کنند، اما در مقابل در معرض قتل و کشتار و شکنجه از سوی حکومتی قرار می‌گیرند که جز زبان خشونت، زبان دیگری ندارد، زبانی که آن را از اجدادش، بنی صهیون به ارث برده است، با این حال ملت همچنان مقاوم و ایستاده است.

ملتی که طعم ایستادگی و مقاومت را چشید، شکست نمی‌خورد.. شکست از ملتی که فرزندانش زندان‌های حکومت را پر کرده، اما در برابر زورمندان سرفرود نیاورده، دور است.

مرگ بر آل خلیفه، زنده باد مردم، زنده باد حکومت مردمی، حکومتی وارسته از هرگونه تبعیت و وابستگی امپریالیستی سعودی و به دور از هرگونه سلطه گری صهیونیستی که در این سال‌ها مردم بحرین همواره منادی آن بودند.

به همین دلیل است که هیچ نیرویی نتوانست این قیام مردمی را در هم بشکند، نه نظامیان آل خلیفه و نه نظامیان موسوم به «سپر جزیره» .. چون این اولین باری نیست که بحرین شاهد قیام مردم خویش است، 45 سال قبل نیز مردم همین کشور بودند که در برابر انگلیسی‌ها ایستادند و استقلال خویش را رقم زدند.

استقلالی که آل خلیفه آن را به بند کشید و از آن تاریخ تاکنون سرنوشت ملتی را به بازی و هویت‌شان را به سخره گرفته است، ملتی که تنها اندیشه و فکرش آزادی و استقلال است.

پنجمین سال انقلاب مردمی بحرین در حالی سپری می‌شود که بحرینی‌ها همچنان مقاوم و ایستاده‌اند و برای پنجمین سال متوالی شکست حکومت‌های عربی حاشیه خلیج فارس به سرکردگی عربستان سعودی را درحالی رقم زد که سپر این کشورها را به زانو زدن در برابرش واداشت.

تاریخ سراسر درس و اندرز است، ظلم و ستم غیر ممکن است، تداوم داشته باشد، سرنوشت تمام ظالمان زباله دان تاریخ بوده است، این سرنوشت همیشگی و لایتغیر ظلم بوده .. تاریخ مملو از پند و اندرز است که تنها افراد کوته فکر و احمق نمی‌توانند، از آن درس بگیرند.

انقلاب بحرین در پنجمین سال خود قوی‌تر از هر زمان دیگر و آل خلیفه ضعیف‌تر از زمان دوره دیگری است. آتش اللؤلؤة آثار آنها را محو خواهد کرد و موجب شروع دوره‌ای جدید در بحرین خواهد شد، دوره‌ای که در آن دیگر نام و نشانی از وهابیت و یهودیت و استعمار انگلیس نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول