اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اولویت مهم بهزیستی است

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی رساندن زنان سرپرست خانوار به سطح مطلوبی از توانمندی را از اولویت‌های این نهاد عنوان کرد.

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اولویت مهم بهزیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بهروز رفیعی پیش از ظهر امروز در دوره آموزشی کارآفرینی گروهی که ویژه گروه‌های همیار، کارشناسان و مددکاران همیار زنان سرپرست خانوار برگزار شد، اظهار داشت: این کارگاه به منظور ارتقاء کیفیت گروه‌های همیار، توانمندسازی موفق جامعه هدف و تشکیل گروه‌های همیار فعال و کارآفرینی گروهی به مدت دو روز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رساندن زنان سرپرست خانوار به سطح مطلوبی از توانمندی از اولویت‌های بهزیستی است، تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار یکی از گروه‌های آسیب پذیر جامعه هستند که با توجه به رشد فزاینده آمار آنها در سال‌های اخیر، چگونگی رسیدگی به مسائل مختلف مبتلا به زندگی ایشان تبدیل به چالشی مهم در ایران شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: در بین تجربه‌های متعددی که در این راستا وجود دارد، توجه به کارآفرینی گروهی از عوامل مؤثر بر توانمندی زنان سرپرست خانوار در راستای تأمین معیشت و مدیریت امور خود و افراد تحت تکفل این قشر به شمار می‌رود.

رفیعی خاطرنشان کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار بوده و هدف آن رساندن این زنان به سطح مطلوبی از توانمندی است.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی بر حمایت از زنان به طور عام و زنان سرپرست خانوار به طور خاص تأکید شده است، ادامه داد: پرداختن به موضوع توانمندسازی زنان در راستای از بین بردن فقر و مسائلی است که به دنبال آن می‌آید و به طور کلی هدف ما کاهش آسیب‌های ناشی از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این زنان است.

این مقام مسئول افزود: زنانی که بر اثر طلاق، فوت و مفقودالاثر شدن همسر بی‌سرپرست شده‌اند، زنانی که دارای همسر معتاد، بیکار، از کار افتاده و زندانی می‌باشند، زنانی که در سن بالاتر از 35 سال قرار داشته و ازدواج نکرده‌اند جامعه هدف بهزیستی را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: هدف ما بالا بردن حس خودباوری و اعتماد به نفس این زنان، تحکیم بنیان خانواده و تأمین معیشت آنها، بهبود قابلیت زنان از طریق آموزش و تلاش برای تأمین نیازهای اساسی آنها است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: اقدامات بهزیستی در زمینه اشتغال آفرینی، آموزش به زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها، انجام مشاوره روان شناسی، حقوقی و خدمات مددکاری و امور رفاهی مانند بیمه، تهیه جهیزیه، اعطای وام و مانند آن است.

عبدالکریم یادگاری تغییر نگرش به توانمندی زنان در جامعه را ضروری دانست و افزود: در سطوح مختلف استانی زنان زیادی می‌توانند نقش آفرین باشند که نیازمند تحول فرهنگی در این زمینه هستیم.

وی اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار نیاز به حمایت توأم با توانمندسازی دارند تا بتوانند بعد از طی دوره از چرخه حمایت خارج شوند و به صورت خودکفا و توانمند در راه توسعه اقتصاد جامعه پیش بروند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی ضمن تاکید بر اهمیت هم افزایی نهادها در حمایت از زنان سرپرست اظهار داشت: زمانی شاهد تأثیرگذاری بیشتر خواهیم بود که سایر نهادها نیز به صورت یک شبکه همکاری وارد بشوند.

انتهای پیام/87008/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول