اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بیجار عنوان کرد

اتخاذ راهکارهای جدید به جای تعدیل نیرو / توسعه پروژه شهرداری الکترونیک را پیگیری می‌کنیم

شهردار بیجار از اتخاذ راهکارهای جدید به جای تعدیل نیرو از جمله درآمدزایی پایدار برای شهرداری خبر داد و گفت: شهرداری بیجار در 3 ماه اخیر موفق به 2 میلیارد تومان درآمدزایی شده است.

اتخاذ راهکارهای جدید به جای تعدیل نیرو / توسعه پروژه شهرداری الکترونیک را پیگیری می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، عزیزالله افشار عصر امروز در نشست با خبرنگاران که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد به مهم‌ترین طرح‌های در دست اقدام عمرانی شهرداری در سال آینده اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه عمرانی برنامه‌ریزی برای حدود 40 تا 60 هزار تن آسفالت‌ریزی معابر و پیاده‌روها، بهسازی و سالم‌سازی و مناسب‌سازی پیاده‌روها از جمله مناسب‌سازی برای نابینایان و جدول‌سازی را در دست اقدام خواهیم داشت.

افشار ساماندهی کاروان‌سراهای محل نگهداری احشام با همکاری و هماهنگی جهاد کشاورزی و انتقال آن به بیرون شهر، فضاسازی و احیای فضای سبز، احیای پارک‌ها از جمله پارک شاهد، جمع‌آوری دکه‌های غیرمجاز در ورودی پارک‌ها و بوستان‌ها و ساماندهی صنوف مزاحم را از دیگر اقدامات شهرداری در سال آینده عنوان کرد.

وی یادآوری کرد: در جلسات و کارگروهی که با مدیریت معاون امور عمرانی استاندار کردستان برگزار شد، سه مکان برای ساماندهی صنوف مزاحم پیشنهاد شده است که اکنون در حال بررسی و در آینده به انجام خواهد رسید.

این مسئول به موضوع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر بیجار نیز اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری و اتلاف سگ‌های ولگرد تنها به عهده شهرداری نیست بلکه این امر باید با همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی و دیگر ارگان‌های مرتبط انجام شود.

افشار در ادامه، راه‌اندازی سرویس پرداخت غیرحضوری عوارض شهروندان و فعال‌سازی امکان پرداخت عوارض درآمدی شهرداری از طریق اینترنت، دستگاه‌های خودپرداز و دستگاه‌های POS را از جمله اقدامات واحد آمار و فناوری اطلاعات شهرداری بیجار ذکر کرد.

به گفته وی، برنامه‌ریزی برای ارتقا و توسعه پروژه شهرداری الکترونیک بیجار که از سال 88 تاکنون متوقف شده بود، اجرای فازهای 2 و 3 و همگامی با دولت الکترونیک در برنامه شهرداری است.

وی ادامه داد: از مهمترین اقدامات این فاز می‌توان به ارائه خدمات شهرسازی تحت بستر اینترنت و پاسخگویی خودکار و بی‌واسطه ضوابط ساخت و ساز املاک به‌ صورت هوشمند، محاسبه و پرداخت عوارض‌های مختلف شهرداری اشاره کرد.

توسعه پروژه شهرداری الکترونیک را پیگیری می‌کنیم

افشار آغاز تعامل و همکاری با شرکت‌های معتبر نرم‌افزاری سطح کشور در حوزه شهرداری‌ها در راستای ادامه پروژه شهرداری الکترونیک، برنامه‌ریزی و پیگیری آغاز پروژه ممیزی املاک سطح شهر که بر اساس قانون باید هر 5 سال یکبار عملیات تجدید ممیزی انجام شود را از دیگر کارهای شهرداری بیجار عنوان کرد.

به گفته وی، با توجه به گستردگی و توسعه شهر بیجار، طی این 15 سال انجام این پروژه که به اعتبار و زمان زیادی نیاز دارد بسیار مهم است و حاصل این پروژه رفاه و آسایش شهری برای شهروندان خواهد بود.

2 میلیارد از حقوق معوقه پرسنل پرداخت شد

شهردار بیجار در ادامه به حقوق و معوقات پرداختی به کارگران و پرسنل این شهرداری اشاره و بیان کرد: برای پرداخت حقوق معوقه به صورت کامل نیازمند 6 میلیارد تومان اعتبار هستیم که از این میزان 2 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی همچنین گفت: متأسفانه بیمه اردیبهشت و خرداد نیز پرداخت نشده است و در حال حاضر از 630 میلیون تومان، 130 میلیون آن پرداخت شده است.

افشار ادامه داد: با تعامل صورت گرفته بین اداره تأمین اجتماعی و شهرداری، شهرداری بیجار موفق به تمدید اعتبار دفترچه بیمه کارکنان و برقرار کردن حکم کارکنان بازنشسته شده است.

شهردار بیجار ادامه داد: 450 میلیون تومان شهرداری به سازمان شهرداری‌ها بدهکار بود که جلوی تمام خدمات سازمان به شهرداری بیجار را گرفته بود که با تعامل با استفاده از اعتبارات سال 95 و 96 این چک‌ها پاس خواهد شد.

افشار از درآمدزایی 12 میلیارد ریالی شهرداری در زمان سه ماه تصدی وی در شهرداری بیجار خبر داد و آن را در سایه تعامل و حمایت مدیران دانست.

ایجاد اشتغال پایدار در شهرداری

وی به نیروی مازاد در شهرداری اشاره و با بیان اینکه حداقل 100 نفر باید تعدیل نیرو داشته باشیم، گفت: شهرداری بیجار به جای تعدیل نیرو در صدد است پس از بهبود وضعیت مالی شهرداری به فکر ایجاد درآمد پایدار و اشتغالزایی از جمله تولید قطعات با اشتغال‌زایی 20 الی 30 نفر و اخذ مجوز فعالیت معدن اشتغالی پایدار ایجاد کند.

وی گفت: برای تأمین بخشی از بدهی‌های شهرداری، پروژه آسفالت جاده‌های بین شهری توسط کارخانه آسفالت شهرداری اقدام خواهد شد.

این مسئول در ادامه به برخی طلب شهرداری بیجار اشاره کرد و گفت: میزان بدهی استخر شهدای گمنام به شهرداری 250 میلیون تومان، 180 میلیون تومان آپارتمان قصر سفید و یک میلیارد و 800 میلیون تومان چک‌های پاس نشده مردم در دست شهرداری است.

به گفته وی، با وجود اعمال تخفیف در اخذ عوارضات شهرداری، هنوز 70 درصد مردم عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند و این در حالی است که بیشتر درآمد شهرداری از این منبع تامین می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: تعداد 11 نفر بیجاری یک میلیارد و 600 میلیون تومان به شهرداری بدهکار هستند.

نیاز 500 میلیون تومانی برای راه‌اندازی کارخانه قطعات بتنی

وی به کارخانه قطعات بتنی اشاره کرد و گفت: این کارخانه در سنوات گذشته تأسیس شده است که برای راه‌اندازی آن 500 میلیون تومان نیاز است و با همکاری رئیس سازمان و مدیریت برنامه ریزی استان 500 میلیون تومان امضا و قرارداد آن منعقد شده ولی تاکنون تخصیص داده نشده است.

افشار همچنین با اشاره به معضل جمعه بازار بیجار، اظهار کرد: یکی از معضلات بیجار جمعه بازار است که از لحاظ بهداشتی و صنفی و غیره مشکل‌ساز است بنابراین بر اساس مصوبه شورای تأمین شهرستان، باید جمع‌آوری شود.

پیش‌بینی 12.5 میلیارد تومان بودجه برای سال 95

شهردار بیجار با بیان اینکه برای بودجه شهرداری بیجار در سال آینده 12 میلیارد و 540 میلیون تومان پیش‌بینی شده است گفت: پیش‌بینی شده است از این میزان 60  درصد بخش عمرانی و 40 درصد در هزینه‌های جاری صرف شود.

به گفته افشار، در صورتی که این بودجه تحقق یابد بخشی از آن بر مبنای درآمدهای کدهای 11گانه و بخشی از آن هم از کمک‌های مالی دولت تأمین خواهد شد.

تشکیل سازمان فرهنگی در شهرداری بیجار

وی از تشکیل سازمان فرهنگی هنری شهرداری بیجار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: برای انجام این مهم 110 میلیون تومان تخصیص داده خواهد شد.

به گفته افشار، کارخانه دانه‌بندی شن و ماسه از مجهزترین کارخانه‌های سطح استان است اما تولید آسفالت به دلیل کمبود قیر با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که با تعامل با برخی از مدیران و مسئولان بیجاری در تهران تاکنون بیش از هزار و 200 تن قیر تهیه شده است و این اقدام موجب فعالیت مجدد کارخانه آسفالت و دانه‌بندی شن و ماسه خواهد شد.

به گفته وی، تولید آسفالت در این کارخانه موجب تأمین بخشی از بدهی‌های شهرداری شده و علاوه بر پروژه‌های شهرداری سایر پروژه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

افشار در سخنان پایانی خود با بیان اینکه ما خادم مردم هستیم و مردم حق انتقاد دارند اما انتقادها باید منصفانه و از روی آگاهی باشد، به برخی از منتقدان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: 3 ماه کار زمان بسیار کوتاهی است و به نقد نخواهد آمد و این کم لطفی برخی از افراد است که بدون در نظر گرفتن عملکردها به انتقادهای تخریبی روی آورده‌اند.

انتهای پیام/79015/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول