اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی:

95 درصد قراردادهای کارگران موقتی است/ دولت بدهی خود به سازمان تآمین اجتماعی را پرداخت کند

رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی موقتی بودن 95 درصد قراردادها و حضور دلالان در کارهای دولتی را از مشکلات اصلی این قشر عنوان کرد.

95 درصد قراردادهای کارگران موقتی است/ دولت بدهی خود به سازمان تآمین اجتماعی را پرداخت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اکبر شوکت پنج شنبه شب در مراسم تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه استان که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد گفت: برخی از کارگران جانباز شیمیایی هستند اما مجبورند سرکار بروند.

رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی افزود: 95 درصد قراردادهای کارگران موقتی است و این امر باعث ایجاد مشکلات در زمینه معیشت و امنیت شغلی است.

شوکت ابراز کرد: کسانی که قانون کار را مخل فعالیت می‌دانند در پی ایجاد  سیستم برده‌داری در میان کارگران هستند.

رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی ادامه داد: از دولت انتظار داریم که روند دولت‌های گذشته را تکرار نکند و بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی کشور پرداخت کند.

وی اظهار کرد: دولت می‌تواند با نصب یک نرم‌افزار ساده مسأله قراردادهای سفید امضا که از مشکلات جدی جامعه کارگری هستند را کنترل کند.

رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به حضور دلالان در کارهای دولتی گفت: اگر واسطه‌ها و دلال‌ها حذف شوند حقوق کارگران افزایش چشم‌گیری خواهد یافت.

وی بر لزوم برگزاری دوره‌های ایمنی برای کارفرمایان تاکید کرد و گفت: شرکت در دوره‌های ایمنی برای کارفرمایان باید اجباری شود تا امنیت کارگران حفظ شود.

انتهای پیام/2258/ج/10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول