اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یادواره شهدای شاهین‌ویلای کرج مطرح شد

قالیباف: قدرت فرهنگ شهادت‌طلبی به قدرت سیاسی در جهان تبدیل شده است

شهردار تهران گفت: قدرت فرهنگ شهادت‌طلبی در جهان به یک قدرت عظیم سیاسی تبدیل شده است و استکبار جهانی را به هراس انداخته است.

قالیباف: قدرت فرهنگ شهادت‌طلبی به قدرت سیاسی در جهان تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، یادواره شهدای منطقه شاهین ویلا در شهرستان کرج و یادواره شهدای مدافع حرم این شهرستان شامگاه پنجشنبه در مسجد امام حسن مجتبی (ع) کرج برگزار شد.

این مراسم که با حضور گسترده مردم ولایی و مومن استان البرز به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران و خانواده‌های شهدای مدافع حرم برگزار گردید، یک میهمان و سخنران ویژه داشت.

محمدباقر قالیباف از فرماندهان هشت سال دوران دفاع مقدس و شهردار فعلی پایتخت به عنوان سخنران اصلی یادواره شهدای شاهین ویلای کرج حضور داشت و در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: ملت ایران در یک دوره خاص از تاریخ جهان، قیام خود را به رهبری امام خمینی (ره) آغاز کرد.

وی افزود: در آن دوران جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم می‌شد و دو ابرقدرت یعنی آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی تسلط بی‌چون و چرایی بر تمام جهان و کشورهای تحت سلطه خود داشتند.

شهردار تهران تصریح کرد: در دوره‌ای که قیام انقلابی ملت ایران آغاز شد، هیچ حرکتی در جهان بدون اعمال نظر و هدایت این دو ابرقدرت نه تنها به نتیجه نمی‌رسید، بلکه حتی آغاز هم نمی‌شد.

قالیباف گفت: در چنین شرایطی بود که ملت ایران زیر پرچم ولایت علیه حکومت دست‌نشانده طاغوت قیام کرده و با الگوبرداری از قیام سیدالشهدا امام حسین (ع) در کربلا راهی را بر خلاف مسیر سیاست‌های جهان آن روز انتخاب کرد که در نهایت با سرنگونی رژیم طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی به نتیجه رسید.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت نفی سلطه غرب و شرق بود و یکی از شعارهای اصلی ملت ایران پیش از پیروزی انقلاب، شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی بود. به همین دلیل شرق و غرب و دو ابرقدرتی که همواره با هم در تقابل بودند، علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی همراه شدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان داشت: شرق و غرب عالم علیرغم تمام اختلافاتی که داشتند، علیه ملت ایران در دوران جنگ حق علیه باطل هم صدا شدند و با تحویل پیشرفته‌ترین سلاح‌های روز دنیا، پول و تجهیزات به رژیم متجاوز صدام برای سرنگونی جمهوری اسلامی کمک کردند.

قالیباف تاکید کرد: اما علیرغم اینکه ملت ایران با دست‌های خالی در برابر دشمن متجاوز ایستادگی می‌کرد، به دلیل بهره‌مندی از روحیه ولایت‌مداری، ایثار، از خودگذشتگی و الگو گرفتن از فرهنگ شهادت‌طلبی و حرکت اهل بیت (ع) به ویژه قیام عاشورای حسینی به موفقیت‌های بزرگی دست یافت و نظام بین‌الملل را دچار تغییرات بسیاری کرد.
وی افزود: امروز دستاوردهای انقلاب اسلامی و به ویژه حرکت جهادی ملت ایران در دوران دفاع مقدس در جهان نمایان شده و این فرهنگ‌ از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفته است.

شهردار تهران اظهار داشت: به عنوان نمونه در دهه 60 تمام کشورهای عربی با هم متحد شده و خواستند مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی ایستادگی کنند که با شکست سختی روبه‌رو شدند، علت این شکست سنگین نداشتن روحیه شهادت‌طلبی بود.

وی ادامه داد: اما در جنگ 33 روزه حزب‌الله با صهیونیست‌ها دیدیدم که چگونه ارتش تا بن‌دندان مسلح اسرائیل خونخوار در برابر سربازان شهادت‌طلب حزب‌الله زمین‌گیر شد.

شهردار تهران گفت: به طور قطع امروز فرهنگ شهادت‌طلبی از یک قدرت فرهنگی در جهان به یک قدرت سیاسی عظیم تبدیل شده و استکبار جهانی را به هراس انداخته است.

وی در ادامه به تشریح شاخصه‌های این فرهنگ غنی پرداخت و گفت: از جمله این شاخصه‌ها می‌توان به ولایت‌مداری، گوش‌ به فرمان ولی امر بودن، صبر، ایثار و استقامت اشاره کرد و به عنوان نمونه با پذیرش قطعنامه عده‌ای گفتند که چرا جنگ را تا نابودی صدام ادامه ندادید، اما با پذیرش فرمان ولایت و صبر در راه خدا شاهد بودیم که چگونه صدام و صدامیان ذلیل شدند و شیعه در عراق و جهان سربلند گردید.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل روز کشور و به ویژه فرمان ولایت مبنی بر ضرورت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: فرهنگ ولایت‌مداری، حرکت جهادی، ایثار، از خودگذشتگی و شهادت‌طلبی تنها برای روز جنگ و در عرصه‌های سیاسی نیست و باید این روحیه را در همه ابعاد حفظ کنیم.

وی اظهار داشت: اگر در همه حوزه‌ها به مانند دوران دفاع مقدس عمل کنیم، موفق خواهیم شد. دولت‌ها اگر حمایت مردمی نداشته باشند، نمی‌توانند بر مشکلات غلبه کنند و باید از حمایت مردم و حضور مداوم آنها در صحنه‌های مختلف برای رفع مشکلات و کاستی‌ها و کمبودها استفاده کرد.

شهردار تهران یکی از مهمترین نیازهای کشور را رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانست و گفت: باید در این حوزه حضوری جهادی داشته باشیم و همه دست به دست هم دهیم تا مشکلات کشور به ویژه معیشت مردم برطرف شود.

انتهای پیام/2302/ر40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول