اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل نفت و گاز پارس خبر داد

هزینه نیم میلیارد دلاری برای کاهش آلایندگی زیست محیطی در فاز 12 پارس جنوبی

مدیر عامل نفت و گاز پارس از هزینه نیم میلیارد دلاری برای کاهش آلایندگی زیست محیطی در فاز 12 پارس جنوبی خبر داد.

هزینه نیم میلیارد دلاری برای کاهش آلایندگی زیست محیطی در فاز 12 پارس جنوبی

علی‌اکبر شعبان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی بزرگترین منطقه و میدان گازی در خاورمیانه است و بخش عظیمی از گاز جهان در این میدان بزرگ قرار دارد.

وی افزود: اجرای طرح توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی به ویژه توسعه میادین مشترک با کشور قطر از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت نفت به شمار می‌رود و طی یک و دو سال اخیر اقدامات ارزشمندی در توسعه فازهای پالایشگاهی در این میدان صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: در سال 93 بالغ بر 100 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید پارس جنوبی اضافه شد و در سال 94 نیز همین میزان گاز اضافه شده و طی 2 سال اخیر بیش از 200 میلیون متر مکعب گاز افزایش ظرفیت تولید در پارس جنوبی صورت گرفته است.

شعبان‌پور تصریح کرد: کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی مورد توجه و تاکید مدیران ارشد صنعت نفت قرار دارد و امیدواریم با تلاش دسته‌جمعی بتوانیم در این مسیر به نتایج پیش‌بینی شده برسیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی واحد فناوری محور تصفیه گاز پسماند در فاز 12 پارس جنوبی ابراز داشت: این مهم به منظور کاهش آلایندگی زیست محیطی و توسط شرکت‌های ایرانی محقق شده است.

مدیر عامل نفت و گاز پارس از هزینه نیم میلیارد دلاری برای کاهش آلایندگی زیست محیطی در فاز 12 پارس جنوبی خبر داد و افزود: اجرای طرح تصفیه گاز پسماند در فاز 12 با راه‌اندازی 4 واحد گوگردزدایی و 4 واحد تصفیه‌ای با اعتبار 500 میلیون دلار محقق شده است.

شعبان‌پور گفت: برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

انتهای پیام/2451/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول