اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و منتقد سینما:

سینمای امروز حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد

نویسنده و منتقد سینما با اشاره به اینکه سینمای امروز هیچ حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد، گفت: فیلم ساز خوب از امکانات موجود برای ایجاد شیوه جدیدی از گویش استفاده می‌کند.

سینمای امروز حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن آزرم در مراسم امضای کتب نشر چشمه که در شهر کتاب قم و با حضور علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی برگزار شد، با اشاره به اینکه نشر چشمه را سال‌ها با ادبیات شناخته‌اند، اظهار کرد: در سال‌های اخیر تصمیم گرفته شد که مطالعات سینما را هم اضافه کنند و این انتشارات توانست در سینما هم قدم‌های بزرگی بردارد.

نویسنده و منتقد سینما با اشاره به اینکه کتاب‌های بخش سینمایی انتشارات چشمه عنوان بهترین کتاب سال سینما و ناشر برگزیده سینما را به خود اختصاص داده است، افزود: بنا بر این گذاشته نشده که کتاب‌های تخصصی منتشر کنیم که فقط مخاطبان خاص سینما آن را مطالعه کنند و می‌خواهیم خوراک فرهنگی را برای مخاطب عام ارائه دهیم.

وی افزود: امروز صرف فیلم دیدن کافی نیست، همانقدر که فیلم دیدن مهم است خواندن در مورد فیلم هم مهم است و تنها با فیلم دیدن فرد نمی‌تواند منتقد فیلم شود؛ کسی منتقد خوب است از فیلم بد هم یاد می‌گیرد که لذت ببرد و اصول فیلم سازی را فرا بگیرد.

آزرم خاطرنشان کرد: امروز هیچ چیز تازه‌ای در سینما وجود ندارد و ما مجبوریم که ژانر‌ها را با هم مخلوط کنیم، امروز این شیوه بیان سبب می‌شود که یک راه تازه پیدا کنیم که متفاوت باشیم.

این منتقد سینما عنوان کرد: فیلم سازان برتر سعی می‌کنند از امکانات سینما بهتر استفاده کنند وگرنه هیچ داستان تازه‌ای وجود ندارد، از طرف دیگر خود فیلم است که سبب می‌شود بهتر دیده شود.

کاوه کیانیانی یکی از مدیران انتشارات چشمه هم در این مراسم از حضور نشر چشمه با 42 عنوان کتاب جدید از ابتدای سال 95 و چندین کتاب تجدید چاپ شده در نمایشگاه کتاب خبر داد.

انتهای پیام/2258/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول