اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

توسعه اقتصادی از طریق مدارس تحقق پیدا می‌کند

استاندار گیلان گفت: توسعه اقتصادی از طریق مدارس تحقق پیدا کند و باید با پیروی از این اندیشه برنامه‌ریزی کنیم.

توسعه اقتصادی از طریق مدارس تحقق پیدا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با تبریک فرا رسیدن هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: شهدای فرهنگی با ایثار، عمل و از خودگذشتگی در جبهه‌های نبرد از انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی بر ترویج اندیشه استاد شهید مرتضی مطهری در جامعه تأکید کرد و افزود: امروز معلمان با توجه به مشکلات بسیار، با وجود معنوی خود تاثیر بسیاری در عرصه اجتماعی می‌گذارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه جلسه‌های آموزش و پرورش به طور مستمر در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: توسعه جامعه در پیشرفت اقتصاد، صنعت و ... است و بر این مبنا اندیشه‌های بهره‌گیری از نفت و معادن وجود دارد اما از این موضوع غافل می‌شویم که توسعه اقتصادی از طریق مدارس تحقق پیدا کند و باید به‌دنبال این اندیشه باشیم.

نجفی به وجود قانون به اندازه کافی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: در اجرای قانون مشکل داریم و بر این اساس در کشورهای توسعه‌یافته انسان‌ها در اجرای قانون موفق هستند.

وی با تأکید بر گفت‌وگو، تعامل، صبر و بردباری در جامعه، بیان کرد: مشارکت جمعی و نقادی را باید براساس قانون‌مداری یاد بگیریم.

*تجلیل از 420 معلم گیلان در هفته معلم

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه مذکور از تجلیل از 420 معلم نمونه استان در هفته معلم خبر داد و گفت: سال گذشته مشکلاتی در حوزه مالی داشتیم و با کمک استاندار گیلان برطرف شده است.

مهدی حاجتی بر بهره‌مندی از توانمندی خیران مدرسه‌ساز در گیلان تأکید کرد و افزود: امسال تلاش می‌کنیم جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان را در تهران برگزار کنیم.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی فرهنگیان، خاطرنشان کرد: سال‌های 93 و 94 به طور میانگین حقوق فرهنگیان 71.87 درصد افزایش داشته و با احتساب افزایش حقوق 12 درصدی در سال 95 این رقم به صددرصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ارتقای منزلت فرهنگیان را از جمله اقدام‌های انجام شده دانست و اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان را تدوین کردیم ضمن اینکه امسال هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برای تعیین رشته در مقطع متوسطه دوم انجام می‌شود.

انتهای پیام/84001/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول